  • 31. Data: 2009-12-01 12:59:24
    Temat: Re: Ciekawe dla karciarzy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Liwiusz" hf3118$lm9$...@n...onet.pl

    > Ło matko [Jerzego Buzka]!! Pozbawi części dochodu. Nad czym tu
    > deliberować? :)
    > Zauważ, że pozbawienie całego dochodu nie jest możliwe nigdy.

    > Kochała swój kraj, dlaczego miałaby nie dać mu ponad 100% swoich zarobków?
    > Toż ten kraj najpierw dał jej możliwość zarabiania tak dużych pieniędzy. :)

    Pozbawiając ją wielu innych możliwości. To, że państwo daje to-i-to,
    nie oznacza, że bez państwa te potrzeby nie byłyby zaspokojone. Byłyby,
    i to nawet lepiej (patrz na zaopatrzenie w chleb 30 lat temu i dziś).

    > Wolałbyś płacić 1% od 1 złotówki czy 99% od miliona złotych?

    Wolałbym płacić 99% od miliona (bo więcej zostaje), przy czym takie
    państwo nie miałoby racji bytu, nikt bowiem takiego podatku by nie
    płacił (brak motywacji do pracy).

    > Wolałbyś płacić 1% od 1 złotówki czy dziś 110% od tysiąca
    > złotych a przez resztę życia 99% od miliona złotych?

    Wolałbym płacić 10% od każdego dochodu. Tylko. Bez VATu i ZUSów.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2009-12-01 13:10:05
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:hf33va$sm2$...@n...onet.pl...

    > Wolałbym płacić 10% od każdego dochodu. Tylko. Bez VATu i ZUSów.

    A ja np. nie akceptuję idei opodatkowania dochodów. Uważam, że jest chora. I
    ten brak akceptacji z sukcesem wcielam w życie. :)

    Moim zdaniem opodatkowana powinna być konsumpcja (ponieważ automatycznie
    jest to zachętą do inwestycji). Czyli dla mnie dobry system podatkowy to VAT
    plus ewentualnie jakiś niewielki kataster lub jego analog plus ewentualnie
    jakiś znikomy "podatek pogłówny" (ale to raczej niepotrzebne). Awaryjnie (na
    jakieś z nieoczekiwane cele) jakiś analog akcyzy, czyli dodatkowy,
    tymczasowy VAT.

  • 33. Data: 2009-12-01 13:22:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" hf33va$sm2$...@n...onet.pl

> [...]
    że bez państwa te potrzeby nie byłyby
    > zaspokojone. Byłyby, i to nawet lepiej (patrz na zaopatrzenie w chleb 30 lat temu i

    A co ma do tego te 30%? Kiedyś (30 lat temu) nie było państwa polskiego
    i brakowało Polakom chleba. Państwo ma chronić i dawać możliwość spokojnego
    życia. Tołkował to Mikke -- podatki powinny opłacać wojsko, policję itp.
    instytucje czy organizacje.

    > Wolałbym płacić 99% od miliona (bo więcej zostaje), przy czym takie państwo nie
    miałoby racji bytu, nikt bowiem takiego podatku
    > by nie płacił (brak motywacji do pracy).

    Przy takim podatku rozpasanie urzędników byłoby tak duże,
    że moralność sięgałaby zera absolutnego. :)

    > Wolałbym płacić 10% od każdego dochodu. Tylko. Bez VATu i ZUSów.

    A ja chciałbym, aby wyliczano, ile kosztuje wojsko, policja itp. instytucje,
    i aby tyle zabierano ludziom. Dałbym podatkową służbę zdrowia (dlaczego
    dziecko głupich rodziców miałoby być pozbawione lekarza) i takąż naukę
    (z tego samego powodu) przynajmniej do stopnia doktora -- później już
    człowiek żyje świadomie, pomijając wyjątki.

    A czy to by było 10%, czy 30% -- to inna spawa. Na razie jest
    chyba 77% -- wliczając w to podatki pośrednie, ZUSy itp...

    I efekty widać -- moralność praktycznie żadna. :)
    Polscy urzędnicy uważają siebie za władców, za posiadaczy, nie za służących narodu.
    :)
    (mowa o urzędnikach wyższych, nie o kobiecie przyjmującej wnioski o rejestrację SC)
    Merkel mówiąc, pokazuje, że naród jest jej zwierzchnikiem, podczas gdy białostocki
    prezydent pokazuje, że ma dobre serce ;) i nie będzie zabijał hołoty, która mu
    zawadza. :)
    (mowa o mnie) Tusk chcąc podlizać się Merkel, udaje, że służy narodowi polskiemu, ale
    w istocie raczej nie ma pojęcia o tym, jak wyjść z dna gospodarczego, w które sam
    (jako
    UW) Polaków wprowadził. :) W TV mowa o tym, jak to Polska się pięknie rozwija, ale
    za godzinę Tusk wyjaśnia, że czekają nas trudne lata, zaś poprawa sytuacji wymaga
    reform, na które nas nie stać. :)

    Przypomina mi się Pietrzak i jego wyśmiewanie się z Urbanowego referendum:

    Czy zcchesz, aby było lepiej, ale będzie gorzej.

    Jakoś tak brzmiało pytanie referendalne -- mowa tam była o okresie dwóch
    czy trzech lat pogorszenia sytuacji, po którym miało być już dobrze.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2009-12-01 13:22:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > niepotrzebne). Awaryjnie (na jakieś z nieoczekiwane cele) jakiś analog
    > akcyzy, czyli dodatkowy, tymczasowy VAT.

    Brak dochodowego to też dobre rozwiązanie. Odpada wówczas cała idea
    liczenia dochodu, kosztów uzyskania itp., co jest przede wszystkim
    kosztowne po obu stronach (przedsiębiorcy i US).

    Najlepiej byłoby zastąpić do podatkiem pogłównym - kilkaset zł od
    każdego pracującego z pewnością wystarczy na uzasadnione potrzeby państwa.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-12-01 13:26:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > A co ma do tego te 30%? Kiedyś (30 lat temu) nie było państwa polskiego

    Nic nie pisałem o 30%.

> [...]
    >
    > A czy to by było 10%, czy 30% -- to inna spawa. Na razie jest
    > chyba 77% -- wliczając w to podatki pośrednie, ZUSy itp...

    Sporo. I im ktoś mniej zarabia, tym płaci więcej. Oczywiście
    rozwiązaniem jest obniżanie podatków tym biedniejszym, a nie
    podwyższanie bogatym.

    > Przypomina mi się Pietrzak i jego wyśmiewanie się z Urbanowego referendum:
    >
    > Czy zcchesz, aby było lepiej, ale będzie gorzej.

    Przyznam się, że na tle tych mdłych artykułów w prasie
    "mainstreamowej" czasem miło jest poczytać Urbana i jego NIE. Znajdzie
    się tam nieraz poglądy o wiele rozsądniejsze niż w tzw. poczytnych
    gazetach (jak w ogóle gazeta skierowana do ogółu, czyli - nie oszukując
    się - do idiotów - może zamieszczać artykuły na poziomie?)

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-12-01 13:29:15
    Od: SQLwiel <n...@n...com>

    Valdi pisze:
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" news:hf2sod$jg5$1@inews.gazeta.pl

    > Otóż to.

    Nnno nie wiem...
    Na zadowolenie klienta w knajpie w znacznym stopniu ma wpływ praca i
    staranie jeszcze paru osób, o których istnieniu klient nawet nie wie. W
    związku z tym w wielu knajpach (i innych napiwkożernych instytucjach)
    istnieje system "wspólnej skarbonki" i w tym momencie motywacyjna
    funkcja napiwku zostaje mocno wykastrowana.

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 37. Data: 2009-12-01 13:30:44
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:hf35be$1jm$...@n...onet.pl...

    > Najlepiej byłoby zastąpić do podatkiem pogłównym - kilkaset zł od każdego
    > pracującego z pewnością wystarczy na uzasadnione potrzeby państwa.

    Tylko że pogłówny też byłby możliwy do unikania. Przecież byłby do
    wyegzekwowania tylko od osób uzyskujących jakieś legalne dochody, czyli
    znowu konieczność jakiejś weryfikacji/ewidencjonowania dochodów.

    IMO najlepsze rozwiązanie to VAT. Najbardziej sprawiedliwy i najprostszy do
    ściągnięcia, najtrudniejszy do uniknięcia.

  • 38. Data: 2009-12-01 13:32:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" hf346k$jle$...@s...cyf-kr.edu.pl

> [...]

    plus ewentualnie jakiś znikomy "podatek
    > pogłówny" (ale to raczej niepotrzebne). Awaryjnie (na jakieś z nieoczekiwane cele)

    Ja w tym kraju w ogóle mam kłopoty z podatkami -- jedni urzędnicy
    pracują poprawnie, a inni obijają się, jak na przykład urzędnik
    z Inspekcji Handlowej w Białymstoku. :)

    Może warto wprowadzić napiwki dla urzędników -- dobrze obsługujący
    by mieli wyższe pensje od złych? :) Oczywiście każdy musiałby ileś
    wydać na napiwki, ale miałby możliwość wybierania -- temu dać lub tamtemu...

    Niektórzy urzędnicy przymykają oczy na to, czym powinni się zajmować
    a inni uczą mnie konsekwencji takiego przymykania na sprawy moim zdaniem
    nieważne. A uczą z pozycji kogoś, kto ma pojęcie o tym, co robi.

    Jedni angażują się ponad miarę w swoją pracę a inni modlą się o to,
    aby Bóg dał mi coś w zamian za ich brakoróbstwo. :)

    Akurat do pierwszych należy kierowniczka białostockiego archiwum,
    a do ostatnich pracownik Inspekcji Handlowej, który wprawdzie nie
    zrobił tego, co miał zrobić, ale w zamian wymadlał dla mnie łaski,
    abym nie czepiał się jego olewającego stosunku do życia. :) Łaski
    odrzuciłem. :) (a wymodlił mi bogatą dziewczynę -- niestety grubą
    i chyba ;) dla mnie za starą; życie nie wymaga rozstrzygnięć typu
    -albo sumienie, albo zysk-, więc wymodlona łaska nie mogła być kuszącą)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2009-12-01 13:44:17
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Najlepiej byłoby zastąpić do podatkiem pogłównym - kilkaset zł od
    > każdego pracującego z pewnością wystarczy na uzasadnione potrzeby państwa.

    Jest to jakas mysl.

    Wydatki budzetu to ok. 350 mld zl.
    Znoszac wszystkie inne podatki (od firm, VAT, akcyza itp.) wyszloby po
    ~10 tys. zl na obywatela (lacznie z dziecmi, kobietami w ciazy i
    starcami), rocznie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 40. Data: 2009-12-01 13:46:45
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    MarekZ wrote:
> [...]
    >
    > IMO najlepsze rozwiązanie to VAT. Najbardziej sprawiedliwy i najprostszy
    > do ściągnięcia, najtrudniejszy do uniknięcia.

    Tez ciezka sprawa.
    Trzeba by zamknac granice, wprowadzic cla zaporowe itp.
    W przeciwnym wypadku, turystyka mrowek by urosla do rangi potegi ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org