  • 71. Data: 2011-05-15 14:56:33
    Temat: Re: Fundusze vs WIG
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    news:iqmlhr$r63$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Waldek" <s...@n...cpam> napisał w wiadomości

    > Uproszczę Ci poszukiwania: tak samo.

    Cóż, jakoś nie czuje się zaskoczony ;)

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2011-05-15 15:10:32
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

> [...]
    -srebra-najwieksza-manipulacja-w-historii,wid,134074
    10,wiadomosc.html

    > Pouczająca opowiatska i trzymająca w napięciu ;)

    Fajnie napisany material,
    mam nadzieje ze Fatso tez czytal ;)

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2011-05-15 15:32:03
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 16:31 +0200, totus napisał(a):

    > Możemy porozmawiać o mojej głupocie i porównać i ocenić jej stopień. Nie o
    > tym była ta rozmowa. Moja teza była taka, że dywersyfikacja to przejaw
    > bezradności i niekompetencji.
    To przecież prawda Zgodziłem się nawet z tym. Ale to też przejaw
    zapobiegliwości i pokory wobec rynku ;)

> [...]
    > dostępny kapitał tylko dużą część trzymam w gotówce. Tylko co to zmienia w
    > moich poglądach? Nic. Potrafię policzyć ile kosztuje mnie moja
    > niekompetencja. Ile mógłbym zarobić angażując cały dostępny kapitał w
    > depozyt. Nie widzę swojego postępowania jako przejaw przezorności i
    > roztropności. To nie jest moja zaleta. Widzę to jako swoją nieudolność w
    > możliwości wykorzystania wszystkich dostępnych środków do osiągnięcia celu.
    > Mnie takie podejście pozwala poprawić stosunek depozytu do gotówki. Nie chcę
    > Cie oceniać. Nie mam takich ambicji. Rozmawiamy o filozofii podejścia do

    Filozoficznie może tak, ale matematycznie oba podejscia są chyba zupełnie
    równoważne. Ty ponosisz koszty ucinania strat, ja koszty kiszenia strat,
    które są ew. wyrównywane przez zyski na innych akcjach.
    Po prostu technika ucinania strat jest bardziej dostosowana do jednej
    spólki, jednego kontraktu czy jednego towaru.
    Skąd się bierze ta nienawiść. Spójrz na trejderów FX. Niemal wszyscy grają
    na Eur/USD. A to przecież najtrudniejsza i najbardziej nieprzewidywalna
    para. Jest tyle łatwiejszych par z wieloletnimi trendami a wszyscy
    nowicjusze od razu walą na E/U. Potem wszyscy skalpują, czyli znowu
    wybierają wariant najtrudniejszy z możliwych.
    Jak z kimś takim rozmawiac o dywersyfikacji czy nawet naiwnym hedżingu.
    Przecież dla niego całey forex to tylko jedna para. Potem ci sami trejderzy
    po przejściach i skasowanych kilku depach przenoszą się na kontrakty akcje
    i stosują te same metody, bo tylko takie znają.
    Kiedyś na jakimś forum dostałem reprymendę: "jeśli mówisz o przewidywaniu
    ruchów na Eur/USD patrz tylko na wykres Eur/Usd a nie na rynek ropy"
    A przecież oba rynki są silnie zależne. Skąd więc ta reprymenda, udzielona
    zresztą w dobrej wierze? Ano właśnie. Wygląda to tak, że jakaś grupa guru,
    narzuca nowym swoje idee a oni juz bezmyslnie je powtarzają do konca życia.
    Bezmyślnie - kompletnie nie rozumiejąc co mówią.

    Tak samo jest z tym moim koszykiem walut. Nikt nie wyjedzie nawet o
    milimetr ponad tradycyjne AT. Jeśli ktoś opracuje jakiś nowatorski system
    to i tak bedzie to kolejna kombinacja paru oscylatorów, średnich, linii
    wsparcia i takich tam dupereli. Nic nowatorskiego ale te wszystkie ohy i
    achy robią swoje. Potem nowatorski system idzie w zapomnienie i pojawia się
    kolejny. A wszystkie one to ten sam w kólko odgrzewany kotlet z różnym
    przybraniem.

    Ty też powtarzasz niewzruszone przykazania o uciananiu strat i nawet przez
    chwilę nie zastanowiłeś się że koszyk i ucinanie strat to jest dokładnie to
    samo. Gdybyś się zastanowił nie widziałbyś różnicy. Ale religia zrobiła
    swoje.

  • 74. Data: 2011-05-15 16:13:13
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Jaki stąd morał? Otóż fundusze akcyjne nie są wcale zarządzane aktywnie.
    > Nie da się inaczej wytłumaczyć idealnej koincydencji mojego "wskaźnika"
    > -7,7% w okresie wzrostów i +7,7% w okresie bessy.
    > Fundusz więc to zwykły portfel złożony z części akcyjnej i obligacyjnej,
    > kupiony raz i trzymany latami bez żadnej sensownej ingerencji ze strony
    > tzw. zarządzającego. To z zaadzie indeksowe ETFy tyle że ze znacznie
    > większymi opłatami.
    > Prowadzi to do niezbyt radonego wniosku, że "zarządzanie" jest złe w
    > okresie prosperity i prawie równie złe w okresie bessy.

    dobra, podsumuję wnioski co do "zarządania" czyli w temacie

    czy fundusze są dobrze zarządzane to nie wiadomo, ale podejrzewam że poważna
    z nich większość tak, i zarabia jak trzeba

    tu Ci pewnie chodzi o zarządzanie pieniędzmi klientów w celu generowania
    zysków dla nich

    no więc jesli fundusz nie ma zysku z takich pieniędzy i obciążenia przy
    stracie, a prowizja i opłaty nie są bardzo niskie a najlepiej zerowe, to
    taki fundusz praktycznie nie ma żadnego interesu w jakimś specjalnym
    zarządzaniu ta kasą
    bo i po co?

  • 75. Data: 2011-05-15 16:37:20
    Od: root <r...@v...pl>

> [...]
    > stracie, a prowizja i opłaty nie są bardzo niskie a najlepiej zerowe, to
    > taki fundusz praktycznie nie ma żadnego interesu w jakimś specjalnym

    Ma interes. Im lepsze wyniki, tym więcej kosztują jednostki a tym większa
    prowizja. Im lepsze wyniki, tym więcej sciagają nowego kapitało i tym
    wieksza prowizja.
    Sa fundusze ktore pobieraja 20% od dochodów. Im też by się teoretycznie
    opłacało walczyć o zysk.
    Spójrz na to w ten sposób:

    1. Same TFI nie są zainteresowane zbytnim odskakiwaniem od średniej dlatego
    ,ze w tym biznesie ważne są dobre relacje. O dobre relacje trzeba dbać.
    Dobre relacje ma sie z tymi którzy przędą tak samo jak Ty. Jeśli jakies TFI
    pokazałoby ze jest zbyt dobre, inne natychmiast straciłyby klientów. A
    wiec wywołało by coś podobnego do "wojny cenowej" miedzy dwoma telekomami
    (np. Play vs reszta świata). Inne TFI natychmiast zerwałby jakiekolwiek
    układy i przestałyby pomagać. Normalny biznes. Dlatego zauważ że TFI
    wymyślają dziesiątki niby różne funduszów, żeby sobie wzajemnie nie
    wchodzić w paradę.

    Są też nieco mniej ważne przyczyny ale bardziej ludzkie:
    2. Osiagniecie lepszych wyników jest trudne a nawet mało realne. Oczywiście
    nie mówię tu o "nieomylnych" którzy z zera potrafią wyciągnąć miliony.
    Mówię o zwykłych zarządzających, średno wykształconych, młodych i zdolnych.

    3. Skoro zarzadzający nie może osiagnąc lepszych wyników za pomocą metod,
    których go nauczono, nie będzie skory do wdrażania metod nowatorskich, bo
    te mogą okazać się błędne a wtedy wyleci z roboty. Zamiast tego staosuje
    metody sprawdzone i równie fatalne, jak te nowatorskie ale nawet jak się
    pomyli to pomylą się wszyscy inni młodzi i zdolnie i dzieki temu uratuje
    tyłek i zachowa robotę bo przecież "to nie jego wina".

  • 76. Data: 2011-05-15 17:10:11
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 18:13:13 +0200, skippy napisał(a):

> [...]
    > stracie, a prowizja i opłaty nie są bardzo niskie a najlepiej zerowe, to
    > taki fundusz praktycznie nie ma żadnego interesu w jakimś specjalnym

    Tak w ogóle to nie ma rozwiązania tego problemu poza jednym. Fundusz
    zamknięty w którym sami uczestnicy zarzadzają wspólnie. Coś na kształt
    klubu inwestora, fundacji w Luxemburgu lub firmy private equity. Każdy ma
    jakiejs dojścia do informacji, relacje, każdy sie na czymś zna. W kupie
    można tą wiedzę wykorzystywać dla własnego dobra. Na stanowisku menedżera
    postawić "nieomylnego" najlepiej trejdera i gra ;)
    A serio to pewnie Goldmany już coś takiego zablokowały prawnie więc w
    liberalnej Polsce nie dałoby się zarządzac wspólnym majątkiem bez licencji,
    koncesji i zezwolenia proboszcza. Pozostaje więc Luksemburg albo Cypr. Co
    ty na to ;)

  • 77. Data: 2011-05-15 17:21:52
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > ...Co ty na to ;)

    mówiły jaskólki...
    :)

  • 78. Data: 2011-05-15 17:24:36
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > wieksza prowizja.
    > Sa fundusze ktore pobieraja 20% od dochodów. Im też by się teoretycznie

    a co gdy strata?

  • 79. Data: 2011-05-15 17:29:03
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 19:24:36 +0200, skippy napisał(a):

    > a co gdy strata?

    A jajco ;) Człowiek się napisał napieprzył a Ty jedno zdanie a włąsciwie
    równowaznik zdania ;)

  • 80. Data: 2011-05-15 17:31:14
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > A jajco ;) Człowiek się napisał napieprzył a Ty jedno zdanie a włąsciwie
    > równowaznik zdania ;)

    Zeby wstawił chociaż czasownik ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/