  • Data: 2009-07-21 10:51:50
    Temat: Jaka karta do Francji?
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    Pytanie do tych, którzy bywają we Francji: Jaka karta wydana przez
    polski bank najlepiej się tam sprawdzi? Spędziłem tam ostatnio tydzień,
    posiadając Mastercard Millennium i Visę Electron Inteligo i taki
    zestaw nie bardzo dał radę.
    Najpierw, jeszcze w Polsce, chciałem kupić bilety na TGV. Rezerwacja
    miejsc, płatność kartą przez internet - bez problemu. Gorzej
    z odbiorem biletów. Jedną z opcji było wydrukowanie biletów
    w terminalu samoobsługowym na dowolnym dworcu, z użyciem tej samej
    karty, którą była dokonana płatność. Ale z zastrzeżeniem, że musi
    to być karta z chipem. Nic to, skorzystałem z opcji wysyłki biletów
    pocztą.
    Metro w Lyonie - są automaty do sprzedaży biletów. Można zapłacić
    monetami lub kartą. Żadna z moich kart nie zadziałała.
    Kolejna sytuacja - w Lyonie jest bardzo fajna bezobsługowa
    wypożyczalnia rowerów. Trzeba użyć karty, na którą jest zakładana
    blokada na 150 euro. Jeśli rower nie zginie, blokada jest zdejmowana.
    I też nie zadziałała żadna z moich kart. :(
    Ponieważ najprawdopodobniej nie był to mój ostatni pobyt we Francji,
    chciałbym następnym razem mieć kartę, która będzie miała mniej
    ograniczeń. Pierwszym tropem jest to, że musi to być karta z chipem.
    Czy to wystarczy, żeby karta działała "wszędzie"? Zauważyłem też, że
    wszędzie, gdzie są przyjmowane płatności kartą, widnieje logo CB (jak
    np. tu: http://www.graines-de-tortue.com/contents/media/paie
    ment.jpg).
    Pewnie w Polsce nie dostanę nigdzie takiej karty?
    A więc co byście polecili?

    Pozdrawiam,
    Artur