  • 1. Data: 2006-03-29 18:26:25
    Temat: Koszmar na raty - GE Money Bank
    Od: "netkonto" <n...@k...pl>

    Koszmar na raty

    Niewinny zakup telewizora na raty zamienił się w koszmar. Za sprzęt
    Irena Grycuk z Białegostoku zamiast 600 zł zapłaciła już ponad tysiąc. W tym
    prawie 200 zł wydała na egzekucję długu, który według banku wynosił zaledwie
    3,50 zł. "Gazecie Współczesnej" udało się pomóc pani Irenie. Bank zwróci
    emerytce koszty sądowe i komornicze.

    - Czuję się bardzo oszukana - mówi Irena Grycuk z Białegostoku. -
    Najgorsze jest to, że opłacałam wszystko, o czym informował mnie bank, a
    ciągle nie mam pewności, czy znów czegoś nie wymyślą.
    A historia zaczęła się banalnie. W ub. roku białostoczanka postanowiła
    kupić telewizor na raty.
    - Wówczas tylko ja brałam skromną emeryturę, mąż nie miał żadnych
    dochodów - mówi nasza Czytelniczka. - Jednak zdecydowaliśmy, że damy radę ze
    spłatą niezbyt wysokich rat.
    W sumie GE Money Bank, z którym Irena Grycuk podpisała umowę,
    podzielił płatność na 6 rat wynoszących po niewiele ponad 100 zł.

    Zawinił "Grosik"
    Kredyt był systematycznie spłacany, poza jedną ratą. Kobieta uiściła
    ją za pośrednictwem Agencji Finansowej "Grosik". Firma przestała istnieć, a
    pieniądze nie trafiły na konto banku.
    - W tym "Grosiku" to trochę taniej było - mówi kobieta. - Gdybym
    wiedziała, że tak się to skończy...
    W listopadzie ub.r. bank przysłał zawiadomienie, że nie otrzymał raty
    zapłaconej w "Grosiku".

    Ubolewamy, ale płać
    Kobieta wybrała się do banku, by wyjaśnić tę kwestię. Poinformowano ją
    tam, że "ubolewają, ale ratę należy zapłacić ponownie".
    - Zaległości opłaciłam w styczniu, jak tylko dostałam emeryturę -
    zapewnia kobieta. - I myślałam, że już wszystko jest w porządku.
    Niedługo potem spotkała ją niemiła niespodzianka. Tuż po opłaceniu
    zaległej raty, której nie zrealizował "Grosik", pani Irena otrzymała pismo
    od... komornika. Dochodził on w imieniu banku kwoty w wysokości 34,88 zł i
    7,94 zł odsetek karnych za opóźnioną ratę. Po naszej interwencji bank zbadał
    sprawę. Okazało się wówczas, że dług Ireny Grycuk wobec banku wynosił
    zaledwie 3,50 zł! Reszta to koszty sądowe.
    - Ja nie rozumiałam zupełnie co to za kwota - denerwuje się Irena
    Grycuk. - Nikt nie chciał mi tego wyjaśnić.
    Pani Irena ma również żal o to, że bank w piśmie informującym o
    zaległej racie nie dopisał, że ma uregulować również odsetki karne.
    - Gdybym wiedziała, zapłaciłabym wszystko - zapewnia kobieta.
    Tymczasem same opłaty komornicze wyniosły prawie 200 zł.

    Egzekucja to pomyłka
    W sprawie interwencji komornika pani Irena wybrała się do banku. Tam,
    jak mówi, "pocieszono" ją, że to i tak najniższa stawka, jaką bierze
    komornik.
    Po naszej interwencji GE Money Bank przyznał, że wszczęcie egzekucji z
    powodu tak niskiej kwoty było pomyłką, a koszty jakie poniosła na działania
    komornika pani Irena, zostaną jej zwrócone.

  • 2. Data: 2006-03-29 19:25:29
    Temat: Re: Koszmar na raty - GE Money Bank
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "netkonto" <n...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaledwie 3,50 zł. "Gazecie Współczesnej" udało się pomóc pani Irenie. Bank
    > zwróci emerytce koszty sądowe i komornicze.

    kurde - ja w tym banku mialam kilka pozyczek 0% i zero problemow, tyle, ze w
    zyciu do zadnych cudakow typu "grosik" nie chodze i raty place w terminie.

  • 3. Data: 2006-03-30 08:18:41
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 29 Mar 2006 21:25:29 +0200, siliana napisał(a):

    > kurde - ja w tym banku mialam kilka pozyczek 0% i zero problemow, tyle, ze w
    > zyciu do zadnych cudakow typu "grosik" nie chodze i raty place w terminie.

    a mojej matce zapomnieli dopisac w danych numeru mieszkania, nie
    przychodzily bloczki splaty, wiec mama sama wplacila na konto podane w
    umowie i poszla wyjasnic sprawe do sklepu. tam niby poprawili, ale
    powiedzieli, ze nie trzeba bylo wplacac samemu, tylko czakeac na nowe
    bloczki do wplaty, a tymczasem zaczely przychodzic jakies wezwania z dzialu
    windykacji i co sie okazalo? ze w windykacji byl dobry adres, a w dziale
    zajmujacym sie rozliczaniem/przyjmowaniem normalych platnosci nic o tym nie
    wiedzieli, ze mama wplacala i mieli nadal zly adres. pisali, dzwonoli,
    wyjasnialismy, az w koncu jak ich postraszylem GIODO, to se jakos wszystko
    nagle uporzadkowali.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 4. Data: 2006-03-30 11:32:59
    Od: "złodziej podatków." <e...@p...onet.pl>

    Gdyby nie fakt że chodzi tu o osobę w podeszłym wieku, to napisał bym że umowy
    należy czytać przed podpisaniem, a szczególnie to co drobnym drukiem. Od ponad
    6 lat korzystam z usług tego banku i poza tym że oprocentowanie nie jest może
    najniższe to był bym cały hepi. Same superlatywy. A jeżeli już był problem to
    najczęściej z powodu o którym napisałem na początku. Coś nie doczytane, coś
    przeoczone, ale zawsze udało mi się to wyjaśnić i uzyskać rzeczową poradę.
    No i jak poprzedik nie korzystam z tych wynalazków w rodzaju różnych agencji
    finansowych.

  • 5. Data: 2006-03-30 21:19:16
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > Gdyby nie fakt że chodzi tu o osobę w podeszłym wieku, to napisał bym że
    > umowy
    > należy czytać przed podpisaniem, a szczególnie to co drobnym drukiem.

    Calkowicie nie potrafie tego pojac, ja rozumiem, ze handlowiec (w tym
    przypadku bank) traktuje kazdego klienta jak potencjalnego zlodzieja - w
    Polsce ma sie rozumiec - ale zeby uczyc ludzi, ze klient tez ma traktowac
    handlowca jak potencjalnego naciagacza i oszusta... ehh Polska cofa sie w
    rozwoju... Banki zatrudniaja cale sztaby prawnikow, by wydrzec choc
    zlotowke, bo ktos niedoczyta jednej linijki oznaczonej trzema gwiazdkami, na
    stronie 8 umowy formatu A4....
    a jesli ktos nie jest prawnikiem, i nie umie sobie wyobrazic co taki zapis
    oznacza? To co ma wynajac radce prawnego do przegladniecia umowy na zakup
    telewizora wartego 600zl?! Zastanowcie sie do czego to zmierza.... Bo moim
    zdaniem nie wyjdziesz z domu jesli nie doczytasz warunkow na jakich mozesz
    wyjsc z domu... To sie zaczyna robic gorzej niz za czasow Stalina, tam
    przynajmniej jak cos bylo do dupy (w papierach) to byl protest do dzialacza
    lokalnego pzpr-u i sprawe wyjasniano na poczekaniu (bo by poszla fama, ze
    lokalny lub wojewodzki sekretorz cos kombinuje na boku a za kombinowanie z
    panstwowymi pieniedzmi grozila kara smierci - hehe ciekawe ilu do dzis,
    obecnych politykow by zylo?:) ) ... dzis, za slowo sprzeciwu mozesz
    wyladowac w pierdlu, lub z komornikiem na karku -kara finansowa- bo nie
    przeczytales punktu 64 umowy, paragrafu ktoregos tam z odnosnikami do
    wczesniejszych zapisow z dnia takiego i takiego z pozniejszymi zmianami, a w
    poznieszych zmianach bylo to oznaczone gwiazdka, a gwiazdka nastepnym
    krzyzykiem.... a chodzi jedynie o to by klient nigdy nie mial racji...

  • 6. Data: 2006-03-30 22:29:43
    Od: "Wujek Staszek, Mistrz Cietej Riposty" <L...@y...com>

    Troll I.b. napisał:
    [...jakieś głupoty o wyższości stalinizmu nad wszystkim innym]

    Głuptasku,
    jeśli tak bardzo podoba ci się stalinizm, to wyjedź sobie do Północnej Korei.
    I tobie będzie dobrze i nam (bo tam dostęp do sieci jest nieco ograniczoney,
    wiesz?)
    I jeszcze jedno: skoro wzorem trollicy koliny zmieniesz nicki i pseudoadresy,
    to pamiętaj, że tym nas jeszcze bardziej wkurwiasz, a i tak wylądujesz w KF.

    I jeszcze jedno: czy już skorzystałęś z oferty - http://skocz.pl/bdyp ?
    Nie stój, nie czekaj, oddaj swoje ciało osobom rzeczywiście potrzebującym!
    Wyobraź sobie, jak będzie się ono czuło z prawdziwym mózgiem!
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2006-03-30 22:50:52
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > Troll I.b. napisał:
    > [...jakieś głupoty o wyższości stalinizmu nad wszystkim innym]

    Nawet nie potrafisz zrozumiec tekstu pisanego a zabierasz glos...

> [...]
    > Korei.
    > I tobie będzie dobrze i nam (bo tam dostęp do sieci jest nieco

    Wiec przytocz choc jeden dowod na to, ze podoba mi sie stalinizm. Naprawde
    Mistrzu Cietej Riposty.... nie odbiegasz intelektem od tego faktycznego
    Mistrza z kawalu...

    > I jeszcze jedno: skoro wzorem trollicy koliny zmieniesz nicki i
    > pseudoadresy,
    > to pamiętaj, że tym nas jeszcze bardziej wkurwiasz, a i tak wylądujesz w
    > KF.

    Ojej, ale sie przestraszylem... wiesz gdszie mam twojego KF-a... dokladnie
    tam gdzie Wujek Staszek od riposty...
    Poza tym widze, ze bardzo intelektualny jestes, zwlaszcza jak tak ladnie
    bluzgasz - czyzby to teraz bylo trendi mlodziezy wyksztalconej i
    inteligentnej takie bluzganie? Chyba, ze z inteligencja masz malo co
    wspolnego -raczej tak, skoro nie potrafisz zrozumiec paru linijek tekstu...

    > I jeszcze jedno: czy już skorzystałęś z oferty - http://skocz.pl/bdyp ?
    > Nie stój, nie czekaj, oddaj swoje ciało osobom rzeczywiście potrzebującym!
    > Wyobraź sobie, jak będzie się ono czuło z prawdziwym mózgiem!

    Naprawde jestes biedny, zal mi cie, ale mam nadzieje, ze bedzie dobrze i
    przejdzie ci ten okres buzliwej mlodzienczej popkornowej wysypki. Na pewno
    masz wokolo siebie ludzi co cie kochaja wiec pogadaj z nimi, a bedzie
    lepiej.
    pozdrawiam.