  • 11. Data: 2006-02-12 22:04:03
    Temat: Re: Lukas - usterki i bledy systemu
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    Podepnę się do wątku, mam nadzieję że autor wybaczy, ale opis jak
    najbardziej adekwatny do tytułu.
    To że "od nowości" przed północą system zamiera, to już pal sześć, nie leży
    mi to ale się przyzwyczaiłem, no ale dzisiaj to mnie na już wkurzyli. Jest
    godzina 22.30, klepię przelew, a trochę tej beletrystyki miałem, pojawia się
    ekran autoryzacja, klepię hasło, kod z tokena i&#8230;
    "Serwer aplikacji jest w tej chwili niedostępny. Prawdopodobnie trwa przerwa
    konserwacyjna"
    Kurczę, Panowie, nie róbcie sobie jaj. Jeśli już cos tam gmeracie nabiegowo,
    to chociaż zablokujcie komunikatem wejście do systemu lub do samej opcji,
    żeby nie trzeba było czasu marnować. Konto mi odpowiada, ale zaczynam się
    zastanawiać czy do czasu aż nie zakończy się nieudolna wytwórczość, na
    wszelki wypadek nie wycofać środków z Lukasa.

  • 12. Data: 2006-02-13 16:36:57
    Od: Piotr <p...@o...pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2006 23:04:03 +0100, Tomasz Opalski
    <o...@W...gazeta.pl> napisał:

    > Podepnę się do wątku,
    To ja też się podepnę.
    Dzisiaj rano odwiedziłem oddział w Gdańsku, chcąc wreszcie zamknąć u nich
    konto. Panienka odpytała mnie odpowiednio, pobrała dokumenty i następnie
    zakomunikowała, że "nie mogę zamknąć rachunku, bo wystąpił błąd w
    aplikacji". Kolejny raz nie udało mi się trzasnąć drzwiami - zamykacz
    nadal dobrze u nich działa.
    Tyle.
    Piotr

  • 13. Data: 2006-02-14 06:32:11
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "Piotr" <p...@o...pl> wrote in message

    > To ja też się podepnę.
    Alez podpinajcie sie Panowie, serdecznie zapraszam ! :-)

> [...]
    > pobrała dokumenty i następnie zakomunikowała, że "nie mogę
    > zamknąć rachunku, bo wystąpił błąd w aplikacji".

    Najlepiej przyjsc do nich z pismem w zanadrzu, zawierajacym
    wszystkie informacje niezbedne do zamkniecia (w szczegolnosci,
    ze z dniem takim i takim, ze przy pismie karta taka i taka,
    ze resztowka na konto xxxx, rozliczenie koncowe na adres yyy
    itp. itd.).
    W momencie, gdy pan/ienka odpowiada, ze sie nie da, dopisujemy
    ze w zwiazku z awaria systemu w dniu... etc., podpisujemy
    i zadamy potwierdzenia (ksero, pieczatka z data), ze przyjeto
    pismo razem z karta (wg procedury) dnia ... *o godzinie ...*
    ALBO, ze nie przyjeto (wtedy trzeba pismo z powolaniem sie na
    ow dokument - juz bez karty - poslac poleconym).
    Od tej chwili termin biegnie.
    Oczywiscie, to wszystko niepotrzebne, jesli nie masz
    karty - mozna od razu zdalnie.

    witrak()

  • 14. Data: 2006-02-15 21:18:01
    Od: Mimal <m...@a...pl>

    Witam!

    Mnie ostatnio zirytowal nieco fakt, ze system nie wycina automatycznie
    spacji z numeru rachunku kopiowanego z np. emaila. Napisalem do BOK'u i
    oto, co mi odpisali:

    "Witam, Według ogólnie przyjętych zasad, numer konta w standardzie NRB
    powinien być wpisywany bez żadnych przerw (spacji). Nasz system pozwala
    wpisać tylko 26 znaków i jest to ograniczenie celowe, gdyż na podstawie
    wprowadzonego ciągu znaków sprawdzana jest zgodność konta z cyfrą kontrolną
    tego rachunku i zabezpiecza to przed przypadkowym wpisaniem dłuższego
    numeru konta. Większość z systemów bankowych nie pozwala na wpisywanie
    numeru rachunku ze spacjami, jak też nie zaleca się stosowania metody
    kopiowania i wklejania. Informuję również, że Pana uwagi zostały przekazane
    do odpowiedniej odpowiedzialnej za funkcjonowanie LUKAS e-Banku.
    Pozdrawiam"

    Co o tym sadzicie?

    --
    Mimal
    m...@a...pl

  • 15. Data: 2006-02-15 21:33:25
    Od: "PB" <e...@W...gazeta.pl>

    Mimal <m...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > kopiowania i wklejania. Informuję również, że Pana uwagi zostały przekazane
    > do odpowiedniej odpowiedzialnej za funkcjonowanie LUKAS e-Banku.

    To zależy, czy informatykami kieruje nieinformatyk, czy informatyk.

    Jeżeli ten pierwszy, to ta oczywista i logiczna zmiana zostanie szybko
    wprowadzona.
    System jest dla człowieka.

    A jeśli ten drugi to zapomnij. Nie da się, klapki na oczach, definicje i
    kodowanie...
    Człowiek ma pojąć działanie systemu, Nie pojmie, to jest kiep.

    Ty byś tak chciał, by było prosto? Hop-siup, kopiujesz, wklejasz i działa?
    Chciałbyś przelewy robić bez znajomości problemu spacji w numerze NRB?!
    To se ne da, pane Havranek. Za dobrze by było i za prosto.
    Równie dobrze mógłbyś chcieć pisać w usenecie nie znając przewagi kodowania
    UTF nad ISO.

    P.S.
    Zobacz dzisiejszy wątek o informatykach i kodowaniu (Wiwat Polbank/Eurobank !
    !!).

  • 16. Data: 2006-02-15 21:37:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mimal wrote:
> [...]
    >
    > "Witam, Według ogólnie przyjętych zasad, numer konta w standardzie NRB
    > powinien być wpisywany bez żadnych przerw (spacji).
    Chyba niekoniecznie - zdaje się, że chodziło o obrabianie, natomiast tam
    gdzie NRB może "mieć kontakt z ludźmi" (np. wyciągi różnej maści) to
    spacje się dopuszcza dla większej czytelności.
> [...]
    > wprowadzonego ciągu znaków sprawdzana jest zgodność konta z cyfrą kontrolną
    > tego rachunku i zabezpiecza to przed przypadkowym wpisaniem dłuższego
    Pytanie kiedy tą weryfikację robią.
    Większość z systemów bankowych nie pozwala na wpisywanie
    Nie prowadziłem statystyk.
    > numeru rachunku ze spacjami, jak też nie zaleca się stosowania metody
    > kopiowania i wklejania.
    A to jest jakaś bzdura, że niby jak ręcznię wklepię to mniejsza szansa
    pomyłki ?

    Informuję również, że Pana uwagi zostały przekazane
    > do odpowiedniej odpowiedzialnej za funkcjonowanie LUKAS e-Banku.
    > Pozdrawiam"
    >
    > Co o tym sadzicie?

    Że mogą mieć rację :-) Jest całkiem sensowne założenie, że bank *nie
    powinien* ingerować w treść zlecenia klienta, natomiast jeśli by to była
    dobrze zdefiniowana ingerencja (wycinamy spacje i tabulacje) i "gdzieś"
    przez bank opisana, to takie coś mogło by się obronić (np. w mBanku czy
    Multi) ?
    Natomiast pytanie jest czy system wogóle pozwala wkleić coś dłuższego
    niz 26 znakówm, czy też, równie idiotycznie jak Rajfim, bezczelnie ucina
    wszystko po 26 znaku, co uniemożliwia akcję pod tytułem, "wkleję i potem
    ręcznie wytnę spacje"
    KJ

  • 17. Data: 2006-02-15 21:43:49
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    Jak najbardziej popieram postulat! Identyczne sztuczne utrudnienie ma
    Inteligo, natomiast mBank pozwala wstawić rachunek ze spacjami, wycina je i
    waliduje poprawność wpisanego rachunku. Jakoś nie słyszałem aby z tego
    powodu w mBanku jakieś dantejskie sceny się działy. Tym bardziej że jest
    niemal normą że ludziska podają numery rachunków podzielona na 4-znakowe
    bloki oddzielone spacją, bo tak jest bardziej czytelnie.

    Miłego dnia
    Tomek

    Ps. Ciekawe jakie merytoryczne przeciwwskazania ma Lukas do kopiowania i
    wklejania?

  • 18. Data: 2006-02-15 21:54:42
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    PB <e...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > P.S.
    > Zobacz dzisiejszy wątek o informatykach i kodowaniu (Wiwat
    > Polbank/Eurobank !!!).

    No właśnie wcześniej do niego wlazłem i dochodzę do wniosku Ty chyba na tej
    grupie jakieś swoje kompleksy próbujesz leczyć ;^)

    Tomek

  • 19. Data: 2006-02-16 10:02:29
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    Mimal napisał:

    > "Witam, Według ogólnie przyjętych zasad, numer konta w standardzie NRB
    > powinien być wpisywany bez żadnych przerw (spacji). Nasz system pozwala
    > wpisać tylko 26 znaków i jest to ograniczenie celowe,

    Ja napisałem do nich zaraz po uruchomieniu nowego systemu i tez mi napisałi

    >Informuję również, że Pana uwagi zostały przekazane
    > do odpowiedniej odpowiedzialnej za funkcjonowanie LUKAS e-Banku.

    I nic. Choć .. teraz przynajmniej wyświetla się numer na liscie
    odbiorców ze spacjami

    > tego rachunku i zabezpiecza to przed przypadkowym wpisaniem dłuższego
    > numeru konta.
    ..
    > jak też nie zaleca się stosowania metody
    > kopiowania i wklejania.

    Wyjątkowo głupie argumenty. Kopiowe jest be a ręczne wpisywanie jest
    cacy (horror)
    Jest to zwykle lenistwo informatyków. Już w przedszkolu informatycznym
    uczą jak się pisze funkcję USUN_SPACJE. Trzeba tylko chcieć wstawić ją w
    odpowiednie miejsce.

    Potrzeba jest matką wynalazków. Jak w emailu mam numer ze spacjami to ->
    Reply -> usuwam spacje a numer bez spacji przenoszę do LUKASA, potem
    rezygnuję z Reply

    --
    Olisadebe

  • 20. Data: 2006-02-16 19:03:05
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Thu, 16 Feb 2006 11:02:29 +0100, na pl.biznes.banki, Olisadebe napisał(a):

    > Jest to zwykle lenistwo informatyków. Już w przedszkolu informatycznym
    > uczą jak się pisze funkcję USUN_SPACJE. Trzeba tylko chcieć wstawić ją w
    > odpowiednie miejsce.

    Co jeden to mądrzejszy. Najpierw znawca PB który poprawki w systemie
    uzależnia od zawodu kierownika "informatyków" (ach ten mityczny informatyk)
    a teraz znawca Olisadebe który nam opowiada o informatycznych przedszkolach
    którego jeszcze najwyraźniej nie skończył.
    Nie chciałbym obrażać Waszej nieskończonej mądrości, panowie fachowcy, ale
    przyjmijcie do wiadomości że w poważnych firmach o zmianach w
    funkcjonalności systemów informatycznych nie decydują "informatycy"!
    Decyduje tzn. biznes czyli, z grubsza, marketing albo ktoś na kształt tzw.
    product managera. On określa wymagania, twórcy systemy tylko to
    implementują.
    Więc dopóki ktoś lukasowego biznesu nie zadecyduje że e-bank ma przyjmować
    spacje w numerze NRB to choćby każdy informatyk uważał że powinien
    przyjmować, system nie będzie przyjmował. Dopóki ktoś z multibankowego
    biznesu nie zadecyduje że na testowych ekologicznych wyciągach ma być
    wielki, czerwnony znak wodny "Wyciąg testowy" żeby co niektórzy nie chcieli
    ich z oburzeniem odsyłać, tego znaku nie będzie. Dopóki ktoś z mbankowego
    biznesu nie zadecyduje że wyciągi mają przychodzić w html a nie np. pdf,
    będą przychodzić w html. Itp, itd. To oczywiście w dużym uproszczeniu.
    A informatyk który by sobie w jakimkolwiek miejscu kodu wstawił dowolną
    poznaną w przedszkolu funkcję zaraz znalazłby się u owego kierownika
    informatyków, niezależnie od tego czy on sam jest informatykiem czy nie.

    pzdr
    konlin