  • 11. Data: 2023-02-18 11:33:00
    Temat: Re: PiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 10:46:38 +0100, _Master_ wrote:

    > Zaraz.
    > Podobno KNF wydał jakieś stanowisko że "banki pójdą z torbami"

    Ale to KNF. tam jest tylko jeden przedstawiciel prezydenta.

    Zreszta obawy KNF mogą byc słuszne - maja przeciez wglad w finanse
    bankow.

    Nawiasem mowiac to KNF ostrzegala i utrudniala kredyty frankowe na
    dlugo przed tym, zanim sprawa sie rypła.
    Dzieki czemu uratowali nie tylko wielu kredytobiorcow, ale tez wiele
    bankow.

    J.

  • 12. Data: 2023-02-18 14:02:21
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-18 o 11:33, J.F pisze:
    > Zreszta obawy KNF mogą byc słuszne - maja przeciez wglad w finanse
    > bankow.

    Czyścisz mi 3 monitory ;-)

  • 13. Data: 2023-02-18 14:19:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-18 o 10:55, _Master_ pisze:

    > To nie jest NAWIASEM
    >
    > To trzeba głośno powtarzać.
    >
    > W Polsce panuje PATOLOGIA zmiennych stóp procentowych

    No i co z tego niby wynika?
    Że kredytobiorcy woleli założyć, że stopy nie wzrosną?
    Że bali się założyć inaczej? Czy wszyscy myśleli, że stopy spadną?

    > Panuje zwyczaj prywatyzowania zysków dla banksterki oraz nacjnalizowania
    > strat tejże banksterki.

    Zwyczaj, że zabierymy zyski a dzielimy się stratami jest
    powszechny w kązdym biznesie.

  • 14. Data: 2023-02-18 14:23:21
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-18 o 11:29, J.F pisze:

    > Tylko w Polsce?

    Chyba mówimy o Polsce. Zgadzasz się że to patologia czy nie?

    > No ale co proponujesz - stałe odsetki i nie bedzie nas stac na
    > kredyty?

    A może wybór a nie dyktat?

    Pieniędzy jest whoooooj na rynku. Banki mają nadpłynność a polskie są
    rentowniejsze od niemieckich.

    Nie dostaniesz kredytu?

    Lepsze pytanie: Dlaczego masz dostawać kredyt? Dlaczego kredyt ma być
    podstawą działalności biznesowej czy życia rodziny a nie tylko
    pomocą/narzędziem?

    Ryzyko przerzucone na deponentów?

    Ryzyko po wszystkich stronach i brak opieki państwa co zredukuje koszty
    i będziesz miał ten kredyt TANI a na rynku przetrwają najlepsze banki a
    nie WSZYSTKIE z zasady.

    > Ja sie przychylam, ale czy o tym samym myslimy?
    >
    > Bo z drugiej strony, to zauważ, ze jakby o drobnostke poszło - ze
    > banki kurs walut mogą ustalac same.
    > Pazerne przy tym byly, ale to pare %, czy to powinno byc podstawą do
    > uniewaznienia kredytu po 15 latach?

    musimy zdefiniować DROBNOSTKA.

    Jeśli taka drobnostka jest w mozole wymyślana uchwalana dyskutowana
    przez sztab prawników bankowych...

    Nic nie poradzę mamy unijny socjalizm. Słabsza strona umowy jest
    chroniona. Nie podoba mi się to ale TAK JEST

    Taka drobnostka to DZIAŁANIE Z PREMEDYTACJĄ i to na dużą skalę.

    Za to musi być KARA i to dotkliwa. Bez względu jakie skutki wywoła.

    Jak faktycznie trzeba będzie pomagać takiemu nieudacznikowi/bankowi to
    możemy dobroczynnie to zrobić ale nie DOMYŚLNIE z AUTOAMTU.

    > Jest to realne ryzyko.
    > I kto wtedy ucierpi? Ja czy Ty ? Bo przeciez nie prezesi bankow :-)

    Ale wszyscy cierpią przez takie ustawienie systemu bankowego (poza
    banksterką) Noble są rozdawane za stawianie diagnozy i krytykę takiej
    sytuacji.

    > Ale uzasadnił?

    No właśnie uzasadnił. Zwykłymi faktami. Które banki mają te kredyty i w
    jakiej ilości.

    Stara śpiewka już nie działa. Banki będą i będą rozdawać kredyty na lewo
    i prawo ;-)

    > Chyba ze ... frankowicze nie tylko kredyty unieważnią, ale
    > odszkodowanie jeszcze wywalczą. Albo wejdą przedawnienia w
    > rozliczenia..

    Widać nie jesteś na czasie ;-)

    Przydupas TSUE zwyczajowo już ujawnił jaki będzie wyrok.

    Banki nie mogą żądać odszkodowania za posiadanie ich kasy a frankowicz
    MOŻE się tego domagać.
    Tak to jest socjalistyczne UE i jego SKUTKI.

    Jesteśmy już po "kamieniu milowym" Unijne sądy przyznają prawo
    frankowiczom do grubych ODSZKODOWAŃ

    Z tej drogi już się nie da zawrócić

    Ale... można postraszyć PODATKIEM tu już dochodzimy do SKURWYSYŃSTWA w
    MAJESTACIE PRAWA.

    Dziś żona mi mówi że za mało mamy tego kredytu aby się ciągać po sądach.

    taki właśnie efekt psychologiczny che uzyskać banksterka.

    PRAWNIE JUŻ LEŻĄ I KWICZĄ ;)

  • 15. Data: 2023-02-18 15:02:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > No ale co proponujesz - stałe odsetki i nie bedzie nas stac na
    > kredyty? Ryzyko przerzucone na deponentów?

    Przecież obecnie odsetki są znacznie niższe od inflacji - czysty zysk
    dla kredytobiorców. Wystarczyłoby dopuścić sytuację wzrostu nominalnego
    zadłużenia (przy spadku realnego). Stałe odsetki tak naprawdę nikomu się
    nie opłacają - bankowi, bo jak miałby nimi konkurować ze zmiennymi, ani
    kredytobiorcom, bo w rezultacie musieliby zapłacić znacznie więcej.

    To wszystko jest pokazywane jako konflikt interesów banków
    i kredytobiorców, ale to jest tylko sztuczny wróg. W rzeczywistości
    problem leży zupełnie w innym miejscu - w wariackiej emisji oraz
    marnotrawstwie publicznych pieniędzy na skalę, o której wcześniej nikomu
    się nie śniło. Płaci za to całe społeczeństwo przy każdej okazji,
    i podejrzewam, że większa część kosztów jeszcze przed nami.

    Wyobrażam sobie jednak, że te działania nie są tak całkiem
    bezinteresowne :-(

    Tak w ogóle to nie rozumiem tego "szukania wroga". Oczywiście, jeśli
    kredytobiorca (czy w ogóle klient banku) w rezultacie zapłaci więcej,
    to bank więcej zarobi, a jeśli mniej, to bank zarobi mniej. Co w tym
    dziwnego? Dokładnie tak samo jest nawet w sklepie spożywczym (i przy
    każdej innej okazji, w której jest sprzedający i kupujący, albo
    usługodawca i usługobiorca, a nawet pracodawca i pracobiorca). Czy teraz
    mielibyśmy traktować wszystkie te "drugie" strony jak wrogów?

    Nie wiem jak inni, ale jak nie traktuje mojego sklepu spożywczego jak
    wroga. Podobnie z innymi, od których coś kupuję, albo którym
    (sporadycznie) sprzedaję. Mój pracodawca też z pewnością nie jest moim
    wrogiem. Rozumiem, że obu stronom wspólne interesy muszą się opłacać,
    a jeśli tak miałoby nie być, to po prostu nie byłoby tych interesów.
    Ale wróg?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2023-02-18 15:42:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 15:02:39 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Przecież obecnie odsetki są znacznie niższe od inflacji - czysty zysk
    > dla kredytobiorców.

    Teoretycznie.
    Bo jak sie okaze, ze mieszkanko 50m kosztuje 500tys,
    a odsetki są 10%, to rata kredytu na 30 lat wynosi 4400/mc
    I to mi podaje kalkulator kredytowy, tylko nie wiem czy mu wierzyc,
    biorac pod uwage ze samych odsetek na początku powinno byc 4166.

    I kogo stac?

    > Wystarczyłoby dopuścić sytuację wzrostu nominalnego
    > zadłużenia (przy spadku realnego).

    Kredyt Alicja? Klienci już się sądzą :-)
    A poza tym - po jakiej stopie - stalej, Wibor, czy inflacja?

    > Stałe odsetki tak naprawdę nikomu się
    > nie opłacają - bankowi, bo jak miałby nimi konkurować ze zmiennymi, ani
    > kredytobiorcom, bo w rezultacie musieliby zapłacić znacznie więcej.

    Wypadaloby liczyc, ze stopy wrócą do normy i bedzie rzedu 3%.
    Wiec kredyt na wiele lat ze stopą 10% sie bardzo bankowi opłaca :-)
    Gorzej, jak klient po roku sie przeniesie :-)

> [...]
    > się nie śniło. Płaci za to całe społeczeństwo przy każdej okazji,
    > i podejrzewam, że większa część kosztów jeszcze przed nami.

    Tak jest. No ale chwilowo mamy co mamy.
    A stabilnie mialo byc we franku :-)

> [...]
    > kredytobiorca (czy w ogóle klient banku) w rezultacie zapłaci więcej,
    > to bank więcej zarobi, a jeśli mniej, to bank zarobi mniej. Co w tym

    Nic. Tylko jesli bank bedzie mial pieniadze z depozytow, to nie
    wiadomo kto zarobi.
    A tu jeszcze jest rynek - jak PiS chce go kształtować, to bedzie to
    kosztować.

> [...]
    > usługodawca i usługobiorca, a nawet pracodawca i pracobiorca). Czy teraz
    > mielibyśmy traktować wszystkie te "drugie" strony jak wrogów?

    No, jak slysze w radiu "ceny kupu jablek są skandalicznie niskie - po
    50gr", a w sklepie widzę 2.50 (to dawno bylo), to widzę wroga.
    Ale to podobno jakies inne jablka.

> [...]
    > wrogiem. Rozumiem, że obu stronom wspólne interesy muszą się opłacać,
    > a jeśli tak miałoby nie być, to po prostu nie byłoby tych interesów.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Niskie-ceny-masla-s
    a-amoralne-Producenci-mleka-protestuja-to-zabija-bra
    nze-8490808.html

    "To jest amoralne, aby masło kosztowało 3,00-3,50 zł za kostkę. W
    takiej sytuacji rolnicy - producenci mleka - za litr mleka musieliby
    dostać poniżej 1 zł, a to nie pokryłoby nawet kosztów produkcji.

    Z uwagi na krótki termin przydatności do spożycia mleczarnie nie mogą
    pozwolić sobie na jego zmarnowanie i siłą rzeczy akceptują warunki
    marketów. Tymczasem te narzucają marże sięgające nawet 40-45 proc. To
    jest dla nas oburzające "

    No i jak widzę maslo w sklepie po 6-8 zl, to widzę wroga :-)
    Ale podobno slepy jestem i bylo po 3zl.

    https://www.money.pl/gospodarka/co-sie-dzieje-z-cena
    mi-masla-polska-izba-mleka-to-moze-byc-dumping-68667
    85515743872a.html

    To kogo mam uwazac za wroga, jak podrozeje? :-)

    J.

  • 17. Data: 2023-02-18 16:12:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 14:23:21 +0100, _Master_ wrote:

    > Chyba mówimy o Polsce. Zgadzasz się że to patologia czy nie?

    Ale w innych krajach są stałe czy patologia?

    > A może wybór a nie dyktat?

    No to przeciez jest - banki oferują tez stale odsetki.
    co prawda w hipo to tylko ograniczone ... a dla klienta jest to wysoce spekulacyjny
    produkt :-)

    > Pieniędzy jest whoooooj na rynku. Banki mają nadpłynność a polskie są
    > rentowniejsze od niemieckich.
    > Nie dostaniesz kredytu?

    Dostaniesz.
    Ale jak posiadacze pieniedzy zobaczą ile tracą, to zaczna działac,
    i sie nadplynnosc zmniejszy.

    A co ma byc z twoim kredytem? Ma wtedy podrozec, czy bank ma stracic?

    > Lepsze pytanie: Dlaczego masz dostawać kredyt? Dlaczego kredyt ma być
    > podstawą działalności biznesowej czy życia rodziny a nie tylko
    > pomocą/narzędziem?

    Mieszkania drogie, i cie nie stac.
    Chcesz zacząc od pogrzebu babci, czy mieszkania w klitce bez toalety?

    > Ryzyko przerzucone na deponentów?
    > Ryzyko po wszystkich stronach i brak opieki państwa co zredukuje koszty
    > i będziesz miał ten kredyt TANI a na rynku przetrwają najlepsze banki a
    > nie WSZYSTKIE z zasady.

    A co z tymi, co nie przetrwają?
    Ma nie byc opieki panstwa, i deponenci uslyszą "nie mamy pana pieniedzy" ?

    > musimy zdefiniować DROBNOSTKA.
    >
    > Jeśli taka drobnostka jest w mozole wymyślana uchwalana dyskutowana
    > przez sztab prawników bankowych...

    Problemem frankowiczow jest/było to, ze frank podrozał dwukrotnie.
    Taki obiektywny fakt.
    A podstawą dla TSUE czy UOKiK, ze bank dolozyl do tego 3%.
    Albo nawet - ze mógl dołożyć.

    > Nic nie poradzę mamy unijny socjalizm. Słabsza strona umowy jest
    > chroniona. Nie podoba mi się to ale TAK JEST
    > Taka drobnostka to DZIAŁANIE Z PREMEDYTACJĄ i to na dużą skalę.

    JA tam mysle, ze w branzy bankowej nikt nie przewidywał, ze to się
    tak skonczy.

    > Za to musi być KARA i to dotkliwa. Bez względu jakie skutki wywoła.
    > Jak faktycznie trzeba będzie pomagać takiemu nieudacznikowi/bankowi to
    > możemy dobroczynnie to zrobić ale nie DOMYŚLNIE z AUTOAMTU.

    Nie bankowi pomagasz, ale jego klientom, którzy trzymają w nim pieniadze.
    Np - bankowi czasem też.

    Czarnieckiemu nie pomogli, i dzis ma tylko to, co wczesniej ukradł/zarobił :-)
    No ale źle zarządzał, to zasłużył.

    Klienci nie ucierpieli.

    > Ale wszyscy cierpią przez takie ustawienie systemu bankowego (poza
    > banksterką) Noble są rozdawane za stawianie diagnozy i krytykę takiej
    > sytuacji.

    Ale o masz na mysli - zmienne procenty, czy panstwowa ochrona?

    > No właśnie uzasadnił. Zwykłymi faktami. Które banki mają te kredyty i w
    > jakiej ilości.

    Nie doczekalem - w której minucie?

    > Stara śpiewka już nie działa. Banki będą i będą rozdawać kredyty na lewo
    > i prawo ;-)

    Banki po to są, zeby zarabiać na kredytach.

    No chyba, ze wolisz wrocic do gotówki, bo banki będą zarabiac na platnosciach :-)

    > Widać nie jesteś na czasie ;-)
    > Przydupas TSUE zwyczajowo już ujawnił jaki będzie wyrok.

    Takie jego zadanie, ale to jeszcze nie wyrok.

    > Banki nie mogą żądać odszkodowania za posiadanie ich kasy a frankowicz
    > MOŻE się tego domagać.
    > Tak to jest socjalistyczne UE i jego SKUTKI.

    Ale to dopiero początek kwestii prawnych.
    Pamietasz teorie dwóch należności?

    A o ile sie orientuje, to TSUE w tej sprawie tez nie byl zawsze konsekwetny.

    > Jesteśmy już po "kamieniu milowym" Unijne sądy przyznają prawo
    > frankowiczom do grubych ODSZKODOWAŃ
    > Z tej drogi już się nie da zawrócić

    Odszkodowań, czy unieważnien umów?
    I unijne sądy czy nasze i innych krajów UE?

    > Ale... można postraszyć PODATKIEM tu już dochodzimy do SKURWYSYŃSTWA w
    > MAJESTACIE PRAWA.

    Ale UE nie zabrania :-P

    > Dziś żona mi mówi że za mało mamy tego kredytu aby się ciągać po sądach.
    > taki właśnie efekt psychologiczny che uzyskać banksterka.

    To podsumuj i ją przekonaj.
    Nie ważne ile zostało, wazne jak to od początku wyglądało.

    Ale ale ... a przez poprzednie lata nie byłes z niego zadowolony?
    Bo inaczej sprawa wyglada, jak ktos wziąl po kursie 2.0, i zaraz mu skoczylo
    o 100% do góry, a inaczej jak bral po 3.0, i potem lata mijały.

    > PRAWNIE JUŻ LEŻĄ I KWICZĄ ;)

    Jak widzisz nie całkiem - zawsze mozna sie z PiS dogadać :-)

    J.

  • 18. Data: 2023-02-18 20:59:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lut 2023 o 10:09, J.F pisze:

    > Zaciągnąc kredyt na prowadzenie sprawy z bankiem? :-)

    Tak! Najwyraźniej tak!!! Bankstery mówią, że będą ze mną
    rozmawiać o moim kredycie dlatego, że nie mam kredytu!!!
    Jakby nie potrafili (w XXI wieku! -- mając komputery,
    wirtualną rzeczywistość itd.) rozmawiać ze mną
    o nieistniejącym!!!! Nie i koniec!!!!

    > Banki sie w koncu do ugód przekonają, bo jak sie praktyka sądowa
    > ugruntuje, to po przegranym procesie zapłacą wiecej.

    Będę ich tym straszył!!! Co z tego, że brak mi kredytu!?
    Jak tak można traktować człowieka, któremu los poskąpił
    podstawowego dobra, jakim jest kredyt?!

    > No chyba, ze liczą na to, ze sie kredyty zdążą spłacic ... ale to
    > przeciez nie zamyka drogi sądowej :-)

    Nie mogę spłacić! -- nie wiem: na jakie konto, w jakim banku
    i ile spłacić!!! I tylko dlatego, że nie mam kredytu!!! Jak
    tak można traktować człowieka!?

    Bankstery co najwyżej proponują mi rozkład kart [na stół?]
    kredytowych... Jak zapłacę taką kartą za pralkę, będę mógł
    spłacać ratalnie, niewiele płacąc (zdecydowanie mniej niż
    banki płacą za oszczędności) za obsługę...

    > A nawiasem mowiąc - znajomej rata kredytu wzrosla dwukrotnie.
    > Wrobiona w Wibor :-)

    -=-

    W połowie 90 lat ubr. za dom moim rodzice otrzymali około 80 kpln.

    W latach 90 ubr. i na początku XXI wieku **co najmniej tyle** samo
    wpłaciłem Kościołowi (co kiedyś policzyłem) w dobrowolnych ofiarach,
    myśląc, iż dobrze czynię. Nie uwzględniłem w mych obliczeniach inflacji
    (przez par lat była bardzo wysoka) i uwzględniłem denominację.

    Przykładowo sumowałem
    50 pln,
    wpłacając na początku 90 lat
    500 kplz...

    Tyle samo pln kosztowało mieszkanie, z którego teraz nadaję.

    Dziś, jak w innym wątku ktoś pisze, ~takie mieszkanie kosztuje
    100 średnich pensji polskich, a jak podają białostockie gazety
    internetowe -- od 500 kpln do 700 kpln...

    Rodzice zainwestowali pieniądze otrzymane ze sprzedaży domu w rodzinną
    firmę, która przyniosła duże zyski, po czym została przejęta przez ludzi
    Kościoła takich jak Jakubowicz czy Milewski... Ja trafić miałem do
    śmietnika, jako szkodnik/pasożyt -- i prawie tam trafiłem...
    Biologicznie przeżyłem (z uszkodzonym kręgosłupem i ogólnie
    ledwo żywy) ale straciłem możliwości jakiegokolwiek rozwoju...

    -=-

    Problem niektórych kredytojuserów polega na ciekawym myśleniu:

    - dziś wezmę 100kpln (równowartość średniego mieszkania)
    - po 30 latach spłacę 100kpln (równowartość: pralki piorącej
    pieniądze w programie steam, telewizor lub komputer) i będzie OK

    W zdrowym społeczeństwie takie myślenie jest tępione; w PRLi -- było
    rozwijane, nagradzane, chwalone... Mój ojciec wziął kredyt (akurat
    100 tysięcy złotych -- diabli wiedzą, czy plz, czy innych) za który
    zbudował dom i latami spłacał (razem ze swoją żoną, która wniosła
    posag -- bodajże 30 tysięcy zł w gotówce) 1% obsługi oraz jakąś
    kapitałową mikroratę, by na początku 90 lat spłacić znienacka
    niemal pozostałą do spłacenia ,,całość'', czyli równowartość
    bułki z masłem...

    Tak budowano za rządów EGierka -- na krechę, której nie spłacali
    kredytobiorcy, lecz jelenie... Dziś wielu (najwyraźniej Master,
    z itp.) tęskni do minionych lat -- chcą brać kredyty, których
    spłatą chcą obarczać takich ludzi, jak ja...

    Tu powstaje problem -- ja już nie mam pieniędzy na cudze życie!!
    Płaciłem: hojnie Kościołowi, sporadycznie Cerkwi, takoż zborom,
    rodzinie, znajomym i nieznajomym, przyjaciołom i wrogom... Nie
    warto u mnie (wzorem dawnych lat) szukać finansowej pomocy...

    -=-

    Nowe Volvo S40, którym jeżdżę ponad 14 lat kosztowało z VATem
    niespełna 100 kpln w salonie. Wiesz, jakie dziś Volvo można kupić
    za 100kpln? -- używane! :) Nadal będzie mogło mieć w nazwie Nowe...

    Nie tylko mleko drożeje -- domy czy samochody także.
    Tymczasem Master chciałby pożyczyć 100 kpln na samochód,
    pojeździć trochę, sprzedać za 100 kpln i spłacić ;) kredyt,
    marudząc o odsetkach, utrzymaniu tegoż samochodu itd...

    Z najwyraźniej chciałby wziąć 300 kpln na krechę, kupić za to
    mieszkanie, pomieszkać ze 30 lat, po czym mieszkanie to sprzedać,
    spłacić ;) kredyt i pomarudzić o odsetkach, utrzymaniu tegoż
    mieszkania itd...

    -=-

    Ze mną banki nie dogadują się w sprawie hipotecznego kredytu -- gdyż
    nie mam w żadnym banku takowego kredytu... Mam kredytowe karty -- zwykle
    płacę nimi w sumie za 10 bułek lub jogurtów... Tym razem zadłużenie jest
    wyższe (w aptece nie zdołałem zapłacić ponad 350 pln, gdzieś jeszcze...)
    i Millennium zaproponował ratalny rozkład...

    Bliźni też nie dogadają ;) się ze mną -- nie zarabiam, lub jak kto
    woli -- zarabiam śladowe ilości... Bliźni (wydający dziennie moje
    miesięczne zarobki?) mogą poszukać sobie innego Leszka -- na kajak,
    jak i do pomagania...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 19. Data: 2023-02-18 23:10:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lut 2023 o 11:29, J.F pisze:

    > Czy zerowe oprocentowanie depozytów, a kto chce wiecej to zapraszamy

    Kto chce więcej -- może kupić cegiełki willi+ MMorawieckiego. Podczas
    ewentualnej sprzedaży willi+ -- cegiełki zostaną zwrócone w cenie
    sprzedaży... ;)

    DObajtek za zgodą władców RP zmonopolizował rynek węglowodorów, podniósł
    ceny paliw w Polsce do ,,rynkowych'' ;) cen UE, czym spowodował niemal
    hiperinflację i spadek wartości złotówki, wyssał szmal z poddanych, co
    zrekompensował ;) MMorawiecki przeróżnymi tarczami mydlącymi oczęta...

    Makabryczna inflacja pożarła (w przeliczeniu na rodzinę) dziesiątki,
    może i steki tysięcy plnów rocznie -- tarcze zwróciły setki, czasami
    tysiące plnów... Kto nie stracił? -- ten, kto znał z góry inflacyjne
    poziomy, ;) kto w porę i umiejętnie zainwestował w nieruchomości czy
    w walutę... Aby tak inwestować z zyskiem -- trzeba znać przyszłość,
    zwykle trzeba tę przyszłość tworzyć swymi (i swych qmpli) decyzjami...

> [...]
    > Chyba ze ... frankowicze nie tylko kredyty unieważnią, ale
    > odszkodowanie jeszcze wywalczą. Albo wejdą przedawnienia w
    Bogaci rządzą światem, nie biedota, tak więc banki nie padną,
    lecz stosownie ;) pokierują czym trzeba...

    -=-

    Ogólny problem kredytowy jest prosty -- ludzie zarabiają mniej niż
    niż myślą, że zarabiają, czyli wydają zgodnie z założeniem: ,,mam
    tyle, ile potrzebuję''... Rozwiązaniem jest zbudowanie **prawa**
    zezwalającego ludziom na zarabianie, ale z jakiegoś powodu kolejne
    ekipy tak pomagają, jak MMorawiecki swymi tarczami czy wakacjami...

    Przelewanie z naczynia do innego naczynia niekoniecznie da zyski,
    ale straty może dać spore...

    Niby dobrym rozwiązaniem byłaby edukacja -- ludzie pojęliby swą
    nędzę, dzięki czemu spuściliby z tak zwanego tonu. Problem w tym,
    że zwykli ludzie nie chcą słuchać prostych, jasnych rad. Swego
    czasu osobnik z wyzwał mnie od (delikatnie ujmując) głupców, gdy
    narysowałem spadek wartości 500+ przy założeniu jakiejś inflacji...

    Tak samo mnie potraktował swego czasu MKawecki -- wielki znaFca
    dysków, który intuicyjnie nie pojmował efektów swych wynurzeń...
    Wówczas narysowałem spadek liczby dysków -- zgodny z teorią MKaweckiego
    MTBF i zauważyłem, że to zwyczajny rozpad promieniotwórczy... To są
    proste [krzywe!?!] funkcje wykładnicze!

    Ludzi trzeba by nauczyć konsekwencji -- KAŻDA wykładnicza funkcja
    wygląda tak samo a rachunek prawdopodobieństwa (co wiem od dziecka, ;)
    dokładniej od pewnej dziewczynki) mówi nam, że kolejna szansa wymagać
    będzie od nas większego wysiłku niż poprzednia do uzyskania tego
    samego sukcesu...

    To są podstawy -- których BRAK mONDrym tego świata...
    Owi mONdrzy, widząc swą klęskę, szybciorem szukają wiedźmy
    latającej na miotle i bajora kłamstw, w którym by mogli tę
    wiedźmę utopić...

    -=-

    Czasami zastanawiam się nad tym, jak wglądałby świat rządzony przez
    geniuszy takich jak DEKnuth... Polskim władcom zaproponowałbym
    ugodę -- za pierwszy błąd w ich ,,prawodawstwie'' zabierałbym
    im jeden grosz z ich prywatnej kiesy, za każdy kolejny -- dwakroć
    więcej... ;)

    Wcześniej miałem inny pomysł -- ucinanie fragmentu ręki za każdy
    błąd luźno ;) uchwalanego ,,prawa''...

    Moim zdaniem jak z karą śmierci -- wystarczyłaby kara, niekoniecznie
    jej wykonywanie, gdyż liczba chętnych do rzONdzenia by drastycznie
    spadała... Tymczasem tworzone jest ,,prawo'', które następnie
    można interpretować niemal dowolnie... Winą za te ,,prawa''
    obarcza się nie {} winnych, lecz słabych i naiwnych, o tak
    zwanych dobrych sercach...

    -=-

    Kredytobiorcy tracą z powodu inflacji?
    Znacznie więcej tracą ci, którzy nie mają kredytów!!!
    Nie tylko oszczędzający na czarną godzinę tracą, lecz
    wszyscy -- także kredytobiorcy, którzy poza kredytami
    mają inne ;) źródła pieniędzy...

    Problem w tym, że niekoniecznie widać ,,gołym okiem''
    rzeczywiste straty bądź zyski!!!

    -=-

    Dziś, podczas porządkowania przeszłości, ;) raz jeszcze zagłębiałem
    się w Kronsztad... Gdy polskie wojska zajmowały Kijów, Polacy
    triumfowali, choć Zachód Europy patrzył z przerażeniem na
    nadciągającą klęskę i szukał przyczyny polskiego upojenia...

    Dlaczego Kronsztad łączę z kijowską wyprawą? -- owa wyprawa
    kończy się chwilę przed masakrą Kronsztadu, umożliwioną
    właśnie podpisaniem ryskiej ugody...

    Od triumfu -- po totalną klęskę...
    Od niepamiętnych czasów ten sam scenariusz pełnej klęski...
    Ta sama buta umysłowo tępych przywódców -- pchnie całość w przepaść...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 20. Data: 2023-02-18 23:13:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lut 2023 o 14:23, _Master_ pisze:

    > Lepsze pytanie: Dlaczego masz dostawać kredyt? Dlaczego kredyt ma być
    > podstawą działalności biznesowej czy życia rodziny a nie tylko
    > pomocą/narzędziem?

    Podstawa Miszczu -- pieniądz jest debetem, długiem, zobowiązaniem...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c