  • 21. Data: 2023-02-19 00:09:07
    Temat: Re: PiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronę
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lut 2023 o 14:19, cef pisze:

    > Zwyczaj, że zabierymy zyski a dzielimy się stratami jest
    > powszechny w kązdym biznesie.

    Czasami dzielimy się stratami -- czasami (najchętniej?)
    przekazujemy bliźnim ów dar ;) w całości...

    -=-

    Co zakładają kredytobiorcy Różnie:
    - jakoś to będzie
    (zawsze dobrze -- przez 30 lat!)
    - ktoś ;) pomoże
    - inni też biorą
    (owczy pęd;
    nierzadko zastaw się a postaw się)
    - przecież trzeba
    - nie można żyć jak dziad

    Różnie... Do odważnych świat należy!!!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 22. Data: 2023-02-19 00:17:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lut 2023 o 15:42, J.F pisze:

    > Wypadaloby liczyc, ze stopy wrócą do normy i bedzie rzedu 3%.

    Na razie inflacja nadal rośnie?

    https://www.money.pl/gospodarka/inflacja-styczen-202
    3-r-dane-gus-6866733240466016a.html
    17.2% to konsumencka;
    ile wynosi producencka?

    Przed nami dostawy czołgów i samolotów na Ukrainę!
    Do tej pory RP dawała szmelc z lamusa...
    Wkrótce trzeba będzie przesłać nówki?
    Być może pojadą tam także żołnierze?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 23. Data: 2023-02-19 00:55:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lut 2023 o 15:02, Krzysztof Halasa pisze:

    > Nie wiem jak inni, ale jak nie traktuje mojego sklepu spożywczego jak
    > wroga. Podobnie z innymi, od których coś kupuję, albo którym
    > (sporadycznie) sprzedaję. Mój pracodawca też z pewnością nie jest moim
    > wrogiem. Rozumiem, że obu stronom wspólne interesy muszą się opłacać,
    > a jeśli tak miałoby nie być, to po prostu nie byłoby tych interesów.
    > Ale wróg?

    Wg mnie moim wrogiem byłby dopiero oszust -- sprzedający mi odchody
    w opakowaniu mleka itp. Wrogiem jest głupota rządzących -- nierzadko
    częściowo pozorna głupota, gdyż za częścią głupich decyzji stoją
    różnorakie interesy ukryte przed gawiedzią, której jestem częścią...

    Nie można płacić za mleko/chleb ani zbyt wiele, ani zbyt mało.
    (krowa musi nażreć się -- aby żyć i radośnie ryczeć ;) na pastwisku)

    Nie można płacić za pracę ani zbyt wiele, ani zbyt mało...

    Itd...

    Wg mnie (poniekąd wszystko, co piszę -- jest tylko 'wg mnie')
    płacimy zbyt dużo rządzącym za ich tFRUrczOM pracEM...

    Wymuszanie obniżek realnych płac ,,woła o pomstę do nieba'',
    czyli owocuje po czasie: różnym niezadowoleniem, spadkiem
    produktywności, nienawiścią itd... [nawarstwiona latami
    czy dekadami nienawiść rozładowywana jest nierzadko
    dopiero podczas wojen...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 24. Data: 2023-02-19 10:10:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Czasami dzielimy się stratami -- czasami (najchętniej?)
    > przekazujemy bliźnim ów dar ;) w całości...

    Zabieramy jednym i dajemy drugim,
    ale do tego potrzebna władza i większość.

    > Co zakładają kredytobiorcy Różnie:
    >  - jakoś to będzie
    >    (zawsze dobrze -- przez 30 lat!)
    >  - ktoś ;) pomoże
    >  - inni też biorą
    >    (owczy pęd;
    >    nierzadko zastaw się a postaw się)
    >  - przecież trzeba
    >  - nie można żyć jak dziad
    >
    > Różnie... Do odważnych świat należy!!!

    Jakoś się dziwnie składa, że ci najodważniejsi
    najczęściej najmniej kierują się rozumem
    a statystycznie połowie się udaje przetrwać

  • 25. Data: 2023-02-19 18:53:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 14:02:21 +0100, _Master_ wrote:

    > Czyścisz mi 3 monitory ;-)

    Co cie tak rozsmieszyło?

    J.

  • 26. Data: 2023-02-19 20:13:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 00:17:24 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Na razie inflacja nadal rośnie?
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/inflacja-styczen-202
    3-r-dane-gus-6866733240466016a.html
    > 17.2% to konsumencka;

    Rosnie jak rosnie, skoro "Szczytowy jak do tej pory odczyt pochodzi z
    października 2022 r. i wynosi 17,9 proc.?

    Jestem troche zaskoczony, bo zywność którą kupuję mam wrażenie,
    ze nawet ostatnio potaniała - dzięki promocjom.
    Paliwa potaniały, mimo wzrostu VAT, waluty potaniały ...

    > ile wynosi producencka?
    > Przed nami dostawy czołgów i samolotów na Ukrainę!
    > Do tej pory RP dawała szmelc z lamusa...
    > Wkrótce trzeba będzie przesłać nówki?

    Z nowek mamy tylko Kraby.

    > Być może pojadą tam także żołnierze?

    Raczej sie nie zanosi - to juz by był otwarty konflikt z udziałem
    NATO, i 3 wojna swiatowa.
    Choc kto wie, co tam Putin wymysli ...

    J.

  • 27. Data: 2023-02-19 20:19:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 00:09:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Czasami dzielimy się stratami -- czasami (najchętniej?)
    > przekazujemy bliźnim ów dar ;) w całości...

> [...]

    To na pewno.
    Ale ... moze maja racje, ze bedzie lepiej.

    > - ktoś ;) pomoże

    A to nie jest takie glupie.
    Rodzice mogą pomóc, rząd - bo wybory blisko, a moze i bank pomoże,
    bo bankowi nie zalezy na zbankrutowaniu klienta :-)

    > - inni też biorą
    > (owczy pęd;

    Im wiecej bierze, tym wieksza siła wyborcza :-)

    > nierzadko zastaw się a postaw się)

    A to chyba w miare rzadko. Na takie "postaw sie" to kredyty
    krótkoterminowe.

    > - przecież trzeba
    > - nie można żyć jak dziad

    No i slusznie. A jak jakis rząd tego nie rozumie, to sie glosuje na
    inny :-)

    > Różnie... Do odważnych świat należy!!!

    A z drugiej strony co - nadal mieszkac z tesciową, czy w jakies
    ruderze, bo wynajem tez podrozał.

    J.

  • 28. Data: 2023-02-19 22:39:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 lut 2023 o 10:10, cef pisze:

    > Zabieramy jednym i dajemy drugim,
    > ale do tego potrzebna władza i większość.

    Świat jest autoreperowalny. Głupia większość prowadzi do zagłady,
    której jednak zwykle nie osiąga, gdyż wojna (czy inny kataklizm)
    zwraca władzę mądrym ludziom...

    > Jakoś się dziwnie składa, że ci najodważniejsi
    > najczęściej najmniej kierują się rozumem

    Co w tym dziwnego?

    W głowie mam widok chłopaka skaczącego do płytkiej wody. Wszedł
    po resztkach zdemontowanych schodów i długo zastanawiał się nad
    skokiem -- najwyraźniej chciał uniknąć dożywotnich następstw
    ewentualnej głupoty... Inni na niego patrzyli, nikt nie
    popędzał, nie doradzał... Chłopak przemyślał sprawę
    i skoczył -- bez czynienia sobie krzywdy...

    > a statystycznie połowie się udaje przetrwać

    Inny człek skoczy bezmyślnie lub źle coś obliczy, by resztę życia
    spoczywać w inwalidzkim wózku... W wypadku społeczeństwa jest
    inaczej -- konsekwencjami głupich decyzji obarczane są całe
    społeczeństwa, nie tylko decydenci -- ci ostatni zwykle ratują
    się z opresji koneksjami, nadmiarowymi zarobkami itp., zrzucając
    fatalne skutki swej głupoty na bliźnich...

    -=-

    Ponoć GCasanova mawiał, że rozum (choć czasami zawodzi) ratuje
    człowieka z każdej opresji.

    Lecz rozum i ambicja zwykle nie chadzają w parze...

    Rzadkością są fizycy czy inni matematycy u władzy a najinteligentniejsi
    ludzie nierzadko imają się prostych zadań życiowych -- choćby
    ochroniarze... Oczywiście nie wszyscy? Tak czy siak ci
    najinteligentniejsi chyba nie garną się zbytnio do władzy...

    Może mylę się? -- chętnie wysłucham/odczytam kogoś, kto ma zupełnie
    inne zdanie na ten temat... Mile widziane przykłady...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 29. Data: 2023-02-19 23:22:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 lut 2023 o 20:19, J.F pisze:

    > To na pewno.
    > Ale ... moze maja racje, ze bedzie lepiej.

    Jeśli nawet będzie lepiej -- czy aż tak lepiej, by sobie poradzić?...
    Zwykle starość odbiera ludziom siły, choć *czasami* dodaje rozumu...

    > A to nie jest takie glupie.

    Do jakiegoś stopnia zawsze ktoś pomoże, ale czy owa pomoc będzie
    dostatecznie duża?... Wcześniej czy później można zrezygnować
    z: odpoczynku, towarzyskich spotkań, nowych ciuchów, zdrowego
    pożywienia itd...

    > Rodzice mogą pomóc, rząd - bo wybory blisko, a moze i bank pomoże,
    > bo bankowi nie zalezy na zbankrutowaniu klienta :-)

    > Im wiecej bierze, tym wieksza siła wyborcza :-)

    Jedni wezmą na krechę tylko trochę za dużo, inni wezmą zbyt
    wiele za dużo -- taka sama interwencja rządu itp. jednych
    uratuje, innych -- niekoniecznie...

    > A to chyba w miare rzadko. Na takie "postaw sie" to kredyty
    > krótkoterminowe.

    Różnie bywa -- fajnie mieć ,,nieco'' większy dom...
    Nadto przy spłacaniu sumują się raty długoterminowe i krótkoterminowe
    a te krótkoterminowe mogą okazać się też niezbyt krótkoterminowymi...

    > No i slusznie. A jak jakis rząd tego nie rozumie, to sie glosuje na
    > inny :-)

    Inny -- który dużo obieca i dużo weźmie, niekoniecznie dając... ;)
    Dzietność (wskaźnik skuteczności dawania) w Polsce nie rośnie...

    > A z drugiej strony co - nadal mieszkac z tesciową, czy w jakies
    > ruderze, bo wynajem tez podrozał.

    Dlatego raz za razem piszę i mówię, że problemem są niskie zarobki,
    nie: wysokie raty, wysokie stopy, duże potrzeby rzeczywiste itd...
    Mówię to od kilkudziesięciu lat -- byłem z tego powodu uważany za
    durnia... [zaraz zaczną? -- raz o wysokich potrzebach, innym razem
    o niskich?...]

    Ćwierć wieku temu policzyłem:
    - na pierwszą osobę w rodzinie 4kpln/miesiąc
    - a na każdą kolejną -- kolejne 2kpln/miesiąc,
    czyli przeciętna polska rodzina (2+2 -- tyle wychodzi od lat z zerowego
    przyrostu naturalnego) musiałaby zarabiać miesięcznie 10kpln/miesiąc...
    Ćwierć wieku temu nazywano mnie z tego (z innych także) powodu idiotą.
    (niby średnia 2+2 niekoniecznie pokrywa się z rzeczywistością za
    sprawą pierwszych 4kpln, ale w tym miejscu nie warto tego roztrząsać)

    Dziś zbieramy (zbieracie -- ja zebrałem dawno) żniwa dawnej mONdrości...

    Można wydziwiać z: wakacjami, Alicjami, zaniżonymi stopami -- wcześniej
    czy później zamiatane pod dywan śmieci staną się bolączką niemożliwą do
    usunięcia czy naprawienia... Ambitni reformatorzy (MMorawiecki +spółka)
    odejdą od stołu najedzeni do syta ludzką krzywdą, dającą społeczne
    efekty w kolejnych dziesięcioleciach...

    Aby było jasne -- nie bronię obecnej opozycji. :)
    (niby jest jasne -- Alicja to zamierzchła przeszłość)

    -=-

    Moje konkretne propozycje?
    - rezygnacja ze składek ZUS
    (podłużnego dzielenia włosa na 16 nierównych części)
    - przekazanie bankom rozdziału emerytalnych podatko-składek
    (ZUS nie podejmuje żądnych decyzji emerytalnych
    a jego ,,praca'' jest kosztowna)
    - likwidacja masy drobnych (lecz kosztownych) przywilejów
    (rekompensatą byłaby ogólna poprawa spowodowana tą likwidacją)

    Tymczasem PiS:
    - wprowadza coraz to nowsze komplikacje
    (zżerające ludzką inwencję i pracowitość)
    - celowo wprowadza inflację cenami energii i mydli oczęta tarczami
    - podnosi fikcyjne wskaźniki typu minimalna pensja
    - grabi ludzkie oszczędności
    (ponoć pomysły podsuwają Chińczycy)
    - nieustannie wpompowuje sztuczne pieniądze

    Praca (dająca dobre efekty) wymaga spokoju -- nie medialnego
    wrzasku MMorawieckiego i jemu podobnych ludzi lepszego sortu...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 30. Data: 2023-02-19 23:33:18
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 lut 2023 o 20:13, J.F pisze:

    > Jestem troche zaskoczony, bo zywność którą kupuję mam wrażenie,
    > ze nawet ostatnio potaniała - dzięki promocjom.
    > Paliwa potaniały, mimo wzrostu VAT, waluty potaniały ...

    Waluty ostatnio drożeją, ale żywność IMO tanieje...
    Paliwo chyba też potaniało...

    > Z nowek mamy tylko Kraby.

    Kraby są przekazywane od dawna...

    > Raczej sie nie zanosi - to juz by był otwarty konflikt z udziałem
    > NATO, i 3 wojna swiatowa.

    Chyba DTRump o tym krzyczy...

    > Choc kto wie, co tam Putin wymysli ...

    -=-

    Żołnierze mogą jechać cichcem:
    - 100 przyjedzie do NATOwskich baz na szkolenia a 130 wyjedzie
    - 100 Ukraińców przyjedzie do NATOwskich baz na szkolenia, 100
    wyjedzie, ale 30 z nich będzie nieukraińskiej produkcji i za
    jakiś czas przywędruje na Ukrainę jakaś turystyczna grupa...

    -=-

    Chyba Chiny w ONZ nawołują Rosję do przer_Wania konfliktu...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c