  • Data: 2006-01-17 07:37:17
    Temat: Re[2]: polisa na życie leolife w mbank
    Od: oboista <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj rsa127!

    W Twoim liście datowanym 14 stycznia 2006 (20:02:30) można przeczytać:

    > Dodam jeszcze, że po lekturze OWU nie spodobał mi się w zasadzie tylko jeden
    > zapis. Jesli przez pierwsze 10 lat będą kiepsko inwestować i zabraknie
    > pieniędzy w funduszu to mogą żądać dopłaty. Reszta w miarę standardowa.

    Jego interpretacja wg prawników brzmi, jeżeli ktoś wybierze bardzo
    wysoką sumę ubezpieczenia, a w następstwie tego zwłasza u mężczyzn
    opłata za ryzyko śmierci przekroczy składki, to może się zdarzyć, że
    po 10-ciu latach pomimo inwestowania, niezbędna jest podniesienie składki
    ubezpieczeniowej w celu pokrycia kosztów ubezpieczenia.

    Czyli przez pierwsze 10lat nie zmienią składki - poza proponowaną
    rokrocznie indeksacją. Opłatę za ryzyko śmierci można samemu z OWU
    przeliczyć i zobaczyć, czy np. nawet przy genialnym zwrocie 15% rocznie
    unikniemy braku środków na koncie w funduszu, bo osobiście zakładam, w
    perspektywie 20lat średni zwrot 5-7%.

    --
    Pozdrowienia,
    oboista