  • Data: 2012-08-17 09:20:21
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Aug 2012 15:18:16 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Popatrz na przykład, jak się ludzie rzucili na franka szwajcarskiego -
    >wg mnie podobny objaw, jak w przypadku złota.

    zgadzam się. Szwajcaria ma zapisany w konstytucji zakaz uchwalania
    budżetu z deficytem a dodatkowo długą tradycję poważnego traktowania
    pieniędzy (swoich i cudzych), więc to logiczne, że ludzie są skłonni
    zmieniać swoje oszczędności w zagrożonych walutach na franka nawet
    wtedy, jeśli nominalnie na tym tracą.

    >I znowu imputujesz mi swoje urojenia. Czy mógłbyś przestać? Zaczyna mnie
    >to wkurwiać. Gdzie ja pisałem, że waluty nie mogą stracić na wartości (w
    >sposób naturalny lub sztuczny)? No gdzie?!

    Napisałeś "Wg mnie /.../ oszczędności to /.../
    rezerwa, /.../ do czego różne waluty lepiej się
    nadają niż minerały. Wszystko inne może szlag trafić/.../"
    (oryginalnie: "Wg mnie w dzisiejszych czasach jedyne sensowne
    oszczędności to awaryjna rezerwa, _maksymalnie_ kilkuletnia, do czego
    różne waluty lepiej się nadają niż minerały (łatwiej
    przekształcić/przehandlować). Wszystko inne może szlag trafić")

    Skoro piszesz, że "wszystko _inne_ może szlag trafić", to jest dla
    mnie jasne, że nie uważasz, że waluty także może szlag trafić.

    Gdybyś uważał inaczej, napisałbyś "wszystko szlag może trafić", bez
    określenia "inne".

    Zamiast się wkurwiać, pomyśl logicznie; ja naprawdę nie mam złych
    intencji (choć oczywiście mogę Cię źle rozumieć).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski