    From: Robert Kois <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Supersedes: <4uyx0fk8jird$.dlg@kojer.kojer>
    Date: Wed, 10 Feb 2010 22:49:51 +0100
    Sender: k...@h...pl
    <1...@k...kojer>
    <8...@o...googlegroups.com>
    <x...@k...kojer>
    <f...@y...googlegroups.com>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 13:38:43 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > Naduzycie sprawnie dzialajacego systemu przez banki. Ale nie myslisz
    > chyba, ze w Polsce sie posypalo mniej, bo trzeba dostarczyc
    > zaswiadczenie z pieczatka i pani Zosia dzwoni do kadr?

    Nie na taką skalę. Proste sprawdzenie w BIK moze wyeliminować sporą ilość
    osób. No i u nas się jeszcze porządnie nie zaczeło (IMHO).

    > Mnie sie chcialo sprawdzic. Przyczyna:
    > Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 16 listopada 2000r. o
    > przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości
    > majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz
    > o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu (Dz.U. 2003, nr 153, poz.
    > 1505). 2. Rozporządzenie (WE) NR 1781/2006 Parlamentu Europejskiego i
    > Rady z dnia 15 listopada 2006 r. w sprawie informacji o
    > zleceniodawcach, które towarzyszą przekazom pieniężnym (Dz.U. UE nr
    > L345 z dnia 8.12.2006 r.)
    > http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/alior_bank_informacja_dla_klientow.pdf
    > "Parlament Europejski"... no no...!

    No na temat terroryzmu to wy macie większego świra :). Jaką kwotę chciałeś
    wpłacić?

    > Oh, Kojer - Europejczyk metropolitalny! :) Ja rowniez nie mieszkam w
    > miescinie, gdzie wszyscy sie znaja, zapewniam. I wiem, ze wyplacac "na
    > twarz" mozna rowniez w miejscach typu SF, LA i NYC.

    O ile się bywa często w oddziale, bo chyba nie wypłacają obcej osobie.
    Ja staram się nie bywać, bo i po co?

    > Czyzby? A swiete przepisy? Wyplata bez karty albo przynajmniej dowodu
    > osobistego?

    Przepis przepisem a życie życiem. Aczkolwiek przy ostatnich wyborach
    legitymowałem się pomimo tego, że 2/3 komisji znałem :).

    > Nie na poziomie sum, ktore przecietny Amerykanin trzyma na koncie
    > czekowym czy podrecznym oszczednosciowym. Bank ma to wkalkulowane w
    > koszty i woli miec wdziecznego klienta ktory pobiegnie opowiadac
    > znajomym i rodzinie jaki to ma fantastyczny bank niz uprzykrzac
    > klientowi zycie reklamacjami i procesami.

    A inne konta? Jak przebiega weryfikacja? Są jakieś specjalne procedury czy
    wystarczy zadzwonić i podać te parę danych?

    --
    Kojer