  • Data: 2010-02-12 13:57:30
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lut, 08:26, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Czasami zależy na czasie i/lub na kosztach. Na allegro większość ma konto
    > w mbanku. Kupujesz coś, kopiujesz nr rachunku, robisz przelew, wysyłasz
    > maila lub dzwonisz i przesyłka leci do Ciebie - całość zajmie Ci góra 2-3
    > minuty i przesyłkę masz na drugi dzień. Znajomym oddaję kasę do ręki albo
    > też wrzucam na mbank. Rachunki idą z konta z przelewów zaufanych, jakieś
    > 5-10 minut roboty, lub jak ktoś woli z kk. Ebay to głównie paypal.
    > Naprawdę nie wiem do kogo jeszcze miałbym wysyłać kasę i znać jego nr
    > konta. Demonizujesz trochę ten 26 cyfrowy nr konta nie przymierzając jak
> [...]

    Ale ja to wszystko robie karta kredytowa przez internet! Ktorej moge
    rowniez uzywac w sklepie! Po co mi kolejne numery kolejnych rachunkow?

    > Przytoczyłeś 101 przykładów z czekami no to tak:
    > - przekazać listonoszowi - rozumiem że listonosz zawsze chodzi jak już
    > wrócisz z pracy? czy do pracy przychodzi?

    Oczywiscie ze do pracy przychodzi! Znam ludzi, ktorzy zostawiaja w
    skrzynce w domu. Ja osobiscie wole przez internet, jak juz musze.

    > - przekazanie czeku komuś obcemu musisz poszukać adresu i jakoś ten czek
    > wysłać

    Ale adres moge znalezc w 15 sekund w ogolnodostepnych zrodlach. Moge
    tez czek komus dac do reki, np. w ramach prezentu, rozliczenia za cos.
    Nie musze prosic go o numer konta, nastepnie wstukiwac ten numer i
    zlecac przelew.

    > Na koniec mocno koloryzując to chyba jest tak:
    > - wchodzę do banku i mówię do Kate słuchaj kupiłem na ebay coś i muszę
    > zapłacić 25,5$ wyślij w moim imieniu czek do XXXBill666 ;)

    Na pewno moge tak dostac do reki Money Order i sam go pozniej wyslac.
    Czeki wysyla nie bank jako bank tylko jakis outsorcer, wiec z tym moze
    byc trudniej. Mam zapytac Kate? :)

    > Ale co ma niepoprawna wymowa tudzież zwyczajne niechlujstwo do ogólnego
    > skracania sobie wyrazów, bo za długo, bo niewygodnie, bo po co się tak
    > męczyć?

    Dokladnie to samo co akcentowanie WSZYSTKIEGO na przedostatnia sylabe
    od konca i nierozroznianie "z" i "rz" albo "h" i "ch". Tendencja do
    upraszczania jezyka oraz ujednolicania jezyka fachowo sie to nazywa.

    > Chyba dawno tutaj nie byłeś, przyjdź i popytaj ;)

    Ehm... A kiedy Ty ostatnio byles w Stanach? ;) Czy moze nie musisz
    przyjezdzac, bo przeciez "wiadomo jak jest"? ;)

    > Ale masz wrażenie, że mieliśmy przez ponad 40 lat państwo milicyjne i
    > generalnie kolorowo to tutaj nie było. Nagle pstryk i ma być kolorowo i
    > każdy zapomni?

    Tak mam! I dlatego nie rozumiem, po co sobie zycie jeszcze poszarzac
    wprowadzaniem systemow jak z totalitarngo koszmaru. Zauwaz ze w
    niektorych polskich bankach nie jestes juz imieniem i nazwiskiem tylko
    numerem. W jednym z polskich bankow panie na infolinii transakcyjnej
    nie pytaja nawet o imie i nazwisko, bo wczesniej sie zalogowales w
    systemie i podales pin jednorazowy, wiec bank ma generalnie gdzies z
    kim rozmawia. Czujesz klimat?

    > Chociaż może dzięki temu, nie mamy mega problemu z 26
    > cyfrowym nr rachunku, nie lecimy kupić nowy telewizor do sklepu, bo się
    > bezpiecznik przepalił itd itp ;)

    Ale kupno nowego telewizora moze byc tansze niz wzywanie montera po
    raz trzeci do przepalonego bezpiecznika. Bo monterzy / hydraulicy /
    elektrycy licza sobie za godzine np. $50 albo i $75. :)