eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiApel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE) › Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
  • Data: 2004-06-28 16:32:25
    Temat: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie Premierze! Południowy Koncern
    > Energetyczny według naszej wiedzy zamierza niedługo przeprowadzić emisję
    > obligacji o wartości 600 mln zł. Kwota emisji wynosi zaledwie 1,2% aktywów
    OFE
    > z maja tego roku. Proszę mi odpowiedzieć na pytanie: Czy wedle pańskiej
    wiedzy
    > OFE zainteresowane są nabyciem tego rodzaju obligacji? Czy byłoby to
    opłacalne
    > dla przyszłych emerytów, służyłoby wzrostowi gospodarczemu, tworzeniu
    miejsc
    > pracy?

    Jesli zaproponuja nabywca tych obligacji troszke wyzsze oprocentowanie niz
    obligacje SP, to pewnie OFE te obligacje kupia.
    Problem w tym, ze SP ma olbrzymie potrzeby pozyczkowe (deficyt budzetowy) i
    jest gotowy placic dowolnie wysokie odsetki, byle tylko OFE i banki
    zechcialy kupowac te obligacje. Dlatego wlasnie firmom tak trudno zaciagac
    pozyczki - maja olbrzymiego konkurenta w postaci Skarbu Panstwa. OFE wola
    pozyczac SP i MF bo to pewniejsi klienci.

    No ale gdyby PKE wyemitowalo obligacje 5 lub 10-letnie z kuponem odsetkowym
    powiedzmy w wysokoci 8,5% to chyba OFE by to kupily i nie bylaby potrzebne
    zadne spotkanie :)

    A co do wybory banku powiernika emisji. Tego nie wiem dlaczego wybrano
    zagraniczne. Moze zaproponowaly nizsza prowizje dla siebie za
    posredniczenie. Jesli byl przetarg i banki zagraniczne podaly nizsza cene za
    usluge posrednictwa, to chyba wszystko OK. Gorzej, jesli przetargu nie bylo
    i wybrano drozsze oferty zamiast ofert bankow. To warto sprawdzic.

    Malin