eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiApel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE) › Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
  • Data: 2004-06-28 16:27:09
    Temat: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Naszym zdaniem giełda powinna być instytucją nonprofit, powinna być
    elementem
    > infrastruktury finansowej, a nie spółką nastawioną na maksymalizację
    zysku.
    > Giełda warszawska powinna ułatwiać pozyskanie kapitału przez małe i
    średnie
    > polskie firmy, w tym głównie firmy proeksportowe.

    No i wlasnie dlatego, ze nie jest firma prywatna ma w nosie swoich klientow
    :) Arogancja urzednikow tam pracujacych jest porazajaca :) Ja nie chcac sie
    kopac z koniem zaczalem inwestowac tam, gdzie jestm o niebo lepiej
    traktowany i gdzie koszta transakcyjne sa o niebo nizsze. Dlatego moze
    faktycznie lepiej aby gPW zostala w rekach SP, wtedy wszyscy klienci
    (inwestorzy) powoli odejda i urzednicy beda mieli wreszcie swiety spokoj :)

    > Na giełdzie należy myśleć o utworzeniu specjalnego rynku notowań,
    obejmujących
    > spółki średnie i małe, proeksportowe.

    Na gieldze trzeba walczyc z nieuczciwoscia niektorych domow maklerskich.
    Moze by Pan tak zainteresowal sie niedawnymi przestepstwami dokonanymi w
    dniu 4 lutego na rynku kontraktow terminowych na indeks WIG20? Bylbym
    wdzieczny za gatsc infoamcji na ten temat. Czy cos wiadomo wiecej, co to za
    spolka z Wysp Dziewiczych wyssala gotowke w kont indywiduwalnych inwestorow?
    W 100 sekund ukradli prawie 5 milionow Zlotych. Podobno prokuratura umorzyla
    juz sledztwo, oraz zwolniono rachunek tej firmy z zabezpieczenia na wypadek
    roszczen sadowych :)To dopiero skandal heheh. Takie rzeczy zdarzaja sie
    glownie w firmach publicznych. Zaden prywatny wlasciciel nie pozwolilby
    sobie na taka utrate wizerunku firmy!

    > Prywatyzacja giełdy z udziałem inwestorów z zagranicy prowadzić będzie do
    > tego, że na naszą giełdę będą na szeroką skalę ściągane akcje dużych,
    płynnych
    > spółek zagranicznych, co będzie się odbywać ze szkodą dla polskich małych

    To juz sa tylko Pana fantazej :) Nie ma zadnych badan potwierdzajaych takowe
    tezy :)

    > średnich firm. Zagraniczni właściciele nie będą z natury rzeczy
    > zainteresowani, aby służyła ona szeroko pojętej działalności
    proeksportowej
    > Polski. W związku z tym mam pytanie:

    Zagranicznym wlascicielom, podobnie jak kazdemu innemu wlascicielowi
    zalezalo bedzie, aby firma zarabiala i miala klientow. Najlepszym sposobem
    na pozyskiwanie i przytrzymanie klientow jest poprawa jakosci i obnizenie
    kosztow :)

    > Czy może pan obiecać, panie premierze, że nakłoni pan ministra skarbu do
    tego,
    > aby w terminie kilkunastu dni przedstawił na forum Sejmu informację...
    program
    > utrzymania polskiej giełdy w polskich rękach? Czy zaprzestaniecie państwo
    > podejmowania działań, bez debaty sejmowej na ten temat, zmierzających do
    > prywatyzacji giełdy warszawskiej?"

    Szkoda, ze do tej pory nie zprywatyzowano GPW. Jeszcze pare lat zwloki i
    nikt juz tego czegos nie kupi. Nie kupuje sie bowiem firmy, ktora stracila
    wszystkich klientow :)

    Naprawde proponuje zastanowic sie najpierw kilka razy, zanim Pan cos napisze
    :)

    Malin

    --

    ------