  • Data: 2022-07-22 15:09:58
    Temat: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.07.2022 o 20:38, Krzysztof Halasa pisze:
    > Dlaczego tak uważasz?
    > Teoretycznie mogłoby być użyte jakieś dodatkowe konto, i być może gdzieś
    > tak to jest robione - ale normalnie nie ma takiej potrzeby.
    > Z wymianą walut jest inaczej, ponieważ nie można prowadzić rachunków
    > (no, zapisów) w różnych walutach na jednym koncie (ale można na
    > subkontach, i nie trzeba ich pokazywać w takiej postaci klientowi):-)

    O ile się orientuję, to nikt nie rozlicza poszczególnych transakcji,
    tylko hurtem robi się rozliczenie obejmujące grupę transakcji.
    Przykładowo z dnia się sumuje to, co dany bank powinien zapłacić
    organizacji, oraz to, co organizacja powinna zapłacić bankowi i idzie
    przelew na tę różnicę. Do tego dołączany jest raport, co paczka zawiera
    i sobie obydwie strony księgują.

> [...]
    > koncie loro innego banku (bank nie prowadzi oddzielnych kont
    > beneficjentów przelewów w innych bankach).
    >
    > To, jaki numer konta będzie w komunikacie np. KIR to inna sprawa -
    > przypuszczalnie bank nie musi identyfikować kont kart kredytowych
    > oddzielnymi numerami IBAN. Natomiast pewnie dobrze by było, gdyby te
    > numery były sensowne, żeby np. dało się przelać "z powrotem", i żeby
    > nie trzeba było tego szukać nie wiadomo gdzie (np. może to być numer
    > "głównego" konta danego klienta). Więc raczej wspólnego numeru dla
    > wszystkich przelewów ze wszystkich KK w danym banku bym się nie

    No faktycznie zanadto uprościłem. Zestawienie tego, co jest rozliczone
    musi być, bo by się pogubili.

    --
    Robert Tomasik