  • Data: 2022-07-23 11:41:13
    Temat: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Nie chcę / nie mogę tego wyjaśnić dokładnie. Ogólnie, to chcieli w
    > ofierze wyrobić wrażenie, że otrzymuje te przelewy od różnych
    > nadawców. Tu nie chodziło o zakup czegokolwiek. Usługa polegała na
    > uzyskaniu płatności od kilku firm i oni chcieli pokazać, że zaczęli ją
    > realizować.

    ZACZĘLI - to wyjaśnia sprawę.

    Natomiast "ofiara" powinna dobrze to przemyśleć, żeby nie stać się
    prawdziwą ofiarą następnym razem. Kiedyś to tak było, że towar wydawano
    na podstawie potwierdzenia zlecenia przelewu. Drukarki były gorsze itd.
    Mam znajomego, którego też tak oszukano, na szczęście na relatywnie
    niewielką sumę.

    Później jednak wszyscy przeszli na system, w którym jest przelew
    zaksięgowany na koncie, jest wydanie towaru. Pewnie przyczyniło się do
    tego wprowadzenie Eliksiru (poczta potrafiła przetrzymywać wpłaty
    wysyłane Sybirem przez tydzień, zarabiając na odsetkach) oraz
    udostępnienie onlinowego dostępu do historii kont.

    Jak ktoś chce mieć kredyt kupiecki, to papiery, sprawdzenie w sieci,
    i dotychczasowa współpraca na takim poziomie, który pokryje ew. straty
    w przyszłości.

    Sorry potencjalni oszuści - zawsze możecie sobie także załatwić linię
    kredytową w banku :-)
    --
    Krzysztof Hałasa