eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?Re: Bezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?
  • Data: 2003-10-26 14:23:55
    Temat: Re: Bezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > No to może jednak ekspedientka powinna chwilę zaczekać na wyjaśnienie?
    > Choćby potwierdzenie faktu, czy faktycznie ta karta jest zastrzeżona.

    Przeciez wydruk z terminala jest takim potwierdzeniem.

    > Bardzo oryginalny pomysł. Należy zaskoczyć klienta, by nie mógł nic
    > wyjaśnić. To może lepiej wydać im zarządzenie, że mają z tą kartą
    > natychmiast wybiec na zaplecze. Jak będą łamać przy kliencie, to jakiś
    > bardziej nerwowy może dać łamiącemu w twarz albo jaką inną przykrość
    > wyrządzić. Uciekać! Natychmiast uciekać! - to najlepsze wyjście. Najlepiej
    > z krzykiem.

    Takie sa regulacje VISA i obawiam sie ze w tym przypadku sa sluszne.

    > Cały problem jest w tym, że jak dotąd nikt nie sprawdził, czy ta karta
    > była faktycznie zastrzeżona przez kogokolwiek i gdziekolwiek.

    Terminal sprawdzil.

    > Równie
    > dobrze mogło dojść do pomyłki na łączach.

    Zapomnij, sumy kontrolne itd to praktycznie wykluczaja.

    > Pomyłka na łączach, jeśli nie
    > mogła być zweryfikowana przez ekspedientkę faktycznie zwalnia ją z
    > odpowiedzialności karnej, ale nie zwalnia winnego za pomyłkę z
    > odpowiedzialności cywilnej.

    Kto jest tym winnym?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1