eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?Re: Bezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?
  • Data: 2003-10-27 00:40:04
    Temat: Re: Bezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mona <l...@b...gazeta.g...pl> wrote:
    > Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:
    >> No i dobrze, ale ja nadal nie dopatrzyłem się w postępowaniu tego
    >> banku chamstwa.
    >>
    >
    > A to Ci wolno. ;-)

    Wiem :)

    > Zreszta zgodnie z definicja slowa "chamstwo", na
    > pewno masz racje... Ale poniosly mnie emocje, rozumiesz, jak sobie
    > przypomnialam te historie.

    Zapewne, nic przyjemnego. Ale bank to nie jest monolit tylko dosyć złożony w
    funkcjonowaniu organizm :) Dlatego podsumowanie całości słowem "chamy"
    wydaje mi się zbyt mocne.

    > W kazdym razie w owym czasie uwazalam, ze
    > to skandal i szkoda, ze nie wpadlam na pomysl dochodzenia
    > odszkodowania.

    Obawiam się, że niewiele byś wskórała; chyba że potrafiłabyś wówczas
    udowodnić, że z powodu omyłki banku poniosłaś określone straty finansowe.

    > NIe bede juz sledzic watku, bo jeszcze sie okaze, ze
    > moglam! ;-)
    [...]
    > PS Czy kazdy bank ma wlasne CK, czy to jest instytucja, ktora
    > obsluguje wszystkie banki?

    Skoro tego masz nie czytać, może nie warto odpowiadać? ;)

    Każdy bank pilnuje kart wydanych przez siebie; może to robić sam, może to
    zlecić innemu - kwestia biznesowa. Oprócz tego działa na rynku polskim kilka
    instytucji, które zajmują się obsługą transakcji płatniczych (tzn.
    instalacją terminali, przyjmowaniem zapytań autoryzacyjnych, wysyłaniem
    danych do sklepu itp.) - to są właśnie centra autoryzacyjne (np. Polcard,
    CKiC Pekao SA, E-Service).
    Kiedy karta jest zastrzegana w systemie banku wystawcy, to albo od razu
    (karty elektroniczne) albo po pewnym czasie karty trafiają na tzw.
    stop-listę - wykaz kart które sklep ma obowiązek zatrzymać.
    W Twoim przypadku zawinił najpewniej człowiek, który zastrzegł Twoją kartę
    zamiast innej w systemie informatycznym banku. No cóż, ludzki błąd. Po
    złożeniu przez Ciebie reklamacji bank wydał nową kartę, a następnie zwrócił
    opłatę i pisemnie przeprosił, co tak naprawdę było jedynym wyjściem z
    sytuacji.
    Bardziej eleganckie by było, jakby na przeprosiny wysłali jeszcze jakiś
    gadżet, ale nie wymagajmy zbyt wiele ;) Uważam, że pojedynczy błąd
    pracownika nie powinien przekreślać w oczach klienta całej instytucji,
    chociaż nie mogę mieć do Ciebie pretensji że tak to odebrałaś.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl
    gg: 2539349

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1