  • Data: 2009-03-08 17:38:57
    Temat: Re: Blakna mocno "Goldy" Citi
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Mar, 13:10, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:

    > A mnie by interesowala "normalna" kredytówka w USA, tak zeby juz tworzyla mi sie
    historia kredytowa w tym pieknym kraju, do którego sie moze kiedys wybiore, jak mnie
    zaprosza i zaplaca podróz. Wprawdzie nie mam SSN - ale przeciez to nie jest
    konieczne. Wg Patriot Act, bank nie ma "ustalic tozsamosc klienta", tylko "dolozyc
    wszelkich staran celem ustalenia tozsamosci"; drobna acz istotna róznica, która ponoc
    da sie wyzyskac.

    Ostrzegam lojalnie: otrzymanie pierwszej karty kredytowej w Stanach
    jest procesem dlugotrwalym, bolesnym i moze byc kosztowne.
    Zeby dostac karte musisz miec historie kredytowa. Zeby miec historie
    kredytowa musialbys miec kredyty. Zeby miec kredyty musialbys miec
    historie kredytowa.
    Kolko sie zamyka. Catch 22.

    Identyfikatorem przy historii kredytowej jest nie adres jak w UK, ale
    SSN.

    > Z innej beczki:http://www.befreetech.com/slave_number_free.h
    tm. Czy to dziala?

    Zazwyczaj do tego nie dochodzi, bo banki tutaj rzadko staraja sie
    utrudnic zycie i generalnie uzywaja 888-88-8888. (Przynajmniej jeszcze
    niedawno tak bylo.)
    IRS moze wydac specjalny TIN zamiast SSN dla tych, ktorzy musza miec
    identyfikator, ale zazwyczaj nie jest to konieczne przy otwieraniu
    konta.

    > Capital One USA ma duzy wybór kart dla ludków "new to credit" :)

    Jest roznica miedzy "new to credit" a "new to credit with no SSN" :)

    Na stronie Capital One USA, zwroc uwage na ostatni punkt w opisie
    warunkow, ktore trzeba spelnic:

    * I have had my own credit card for less than three years or
    never had one
    * I have a limited credit history, for example I am a student, or
    new to the country, or a young person working for a living, or I have
    been an authorized user on someone else's credit card
    * I have a valid credit score that can be found at one of the
    major credit reporting companies