  • Data: 2009-03-08 18:55:47
    Temat: Re: Blakna mocno "Goldy" Citi
    Od: "kashmiri" <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    news:2ad8111b-e56c-4723-b25e-769249f8ce07@s31g2000vb
    p.googlegroups.com...
    On 8 Mar, 13:10, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:

    > Ostrzegam lojalnie: otrzymanie pierwszej karty kredytowej w Stanach
    > jest procesem dlugotrwalym, bolesnym i moze byc kosztowne.
    > Zeby dostac karte musisz miec historie kredytowa. Zeby miec historie
    > kredytowa musialbys miec kredyty. Zeby miec kredyty musialbys miec
    > historie kredytowa.
    > Kolko sie zamyka. Catch 22.

    Przerabialem to w UK i przyznam, nie bylo latwo. Z pomoca przyszly wlasnie
    takie karty dla "new to credit" (jest ich w calym UK tylko 5, z tego tylko 3
    dostaje sie latwo). Ale udalo sie, juz mam kilka brytyjskich kart w
    portfelu, jedna rezygnacje za soba, a wg jednej z agencji (Equifax) moje
    credit score w UK to 993/1000 (traktujmy jednak te ich punktacje z
    przymruzeniem oka). Ot, oblaskawilem system :)

    Korci mnie, zeby spróbowac w US albo Kanadzie.

    > Identyfikatorem przy historii kredytowej jest nie adres jak w UK, ale
    > SSN.

    To raczej sensownie. Jak sie jednak do tego ma 888-88-8888? Czy mozna go
    uzyc we wniosku o karte, czy tez raczej odrzuca z automatu? A moze najpierw
    zalozyc konto na podstawie 888-88-8888, a potem, np. po roku, majac juz
    historie kredytowa, wnioskowac o karte?

> [...]
    > konta.

    > Jest roznica miedzy "new to credit" a "new to credit with no SSN" :)
    >
    > Na stronie Capital One USA, zwroc uwage na ostatni punkt w opisie
    > warunkow, ktore trzeba spelnic:
    >
    > * I have had my own credit card for less than three years or
    > never had one
    > * I have a limited credit history, for example I am a student, or
    > new to the country, or a young person working for a living, or I have
    > been an authorized user on someone else's credit card
    > * I have a valid credit score that can be found at one of the

    Ludkowie "new to credit" chyba nie maja tego ostatniego, wiec kart dla
    takich musza nie uwzgledniac tego.

    Czy zalozenie konta checking albo savings automatycznie pociaga za soba wpis
    do credit agencies, tak jak w PL?

    k.