  • Data: 2015-09-13 13:34:47
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-09-11, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > W pewnym sensie masz rację. Zaczynam mieć dosyć "wyuczonej bezradności"
    > i podejścia "ja taki biedny nic nie wiem, nie rozumiem, nie nauczę się, to
    > bank/ubezpieczyciel/sprzedawca powinien ZA MNIE myśleć", które coraz
    > częściej obserwuję w swoim otoczeniu.

    Myśleć może nie, ale być odpowiedzialnym za produk który sprzedaje.

    > Co gorsza gdy się do takiego jednego z drugim mówi: "a przeczytałeś
    > cokolwiek poza ulotką" to sie obrażają.

    No i trochę mają rację. Oferta (i jej clue) powinien z tej ulotki
    wynikać.

    > Podejście (niektórych?) frankowiczów idealnie wspisuje się w ten
    > schemat.
    >
    > Tak. Mam tego dosyć i szlag mnie trafia. Wolno mi?

    Ale ryzyko walutowe było niedoszacowane, a bankowcy byli PEWNI że
    takich akcji nie będzie i prezentowali taką pewność niezachwianką
    klientom.

    Wystarczy sobie przypomnieć jaja z opcjami walutowymi, które
    firmy brały jako *zabezpieczenia* i za namową banków. Skoro
    bankowcy potrafili wymanewrować często profesjonalistów (duże firmy,
    które mają profesjonalistów od finansów), to uważasz że są
    kompletnie bez winy w tej sytuacji?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl