eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCPN i odmowa autoryzacji...Re: CPN i odmowa autoryzacji...
  • Data: 2005-07-13 13:08:15
    Temat: Re: CPN i odmowa autoryzacji...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    nod <n...@U...op.pl> writes:

    > Problem w tym, że jeżeli niemożliwa jest autoryzacja głosowa, to
    > merchant nie ma możliwości dokonania transakcji później na podstawie
    > zanotowanych danych.

    Alez oczywiscie ze ma taka mozliwosc. Chyba ze sie jej zrzekl w umowie
    z centrum karcianym, ale to byloby dziwne. Normalnie to po prostu moze
    wpisac numer karty itd. z klawiatury do terminala. Alternatywnie moze
    odpowiednie informacje napisac na kartce papieru i dostarczyc ja do
    centrum.

    > A to dlatego, że po wstępnym przedstawieniu
    > problemu słuchawkę oddaje się posiadaczowi karty, który jest
    > wypytywany o swoje dane przez pracownika banku wystawcy karty.

    Bujdy. Po pierwsze, autoryzacja glosowa to nie jest w ogole zaden
    problem. Sprzedawca podaje (np. komputerowi lub pracownikowi acquirera)
    swoje namiary, namiary karty i kwote transakcji. W zamian dostaje kod
    autoryzacji, ktory moze wpisac do terminala lub np. do kwitu zelazkowego.
    Sprzedawca nikomu zadnej sluchawki nie oddaje. Ciekawe jakby mial to
    zrobic np. przy transakcji zdalnej?

    > Gdyby
    > nie takie postępowanie to można by robić wielkie przekręty.

    Jasne, jasne. Dziwne ze nikt na to wczesniej nie wpadl, nie?
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1