eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCPN i odmowa autoryzacji...Re: CPN i odmowa autoryzacji...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!a
    tlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CPN i odmowa autoryzacji...
    Date: Wed, 13 Jul 2005 15:08:15 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <m...@d...localdomain>
    References: <davrmm$25v$1@news.ats.pl> <3...@n...onet.pl>
    <db11f7$23d$1@nemesis.news.tpi.pl> <db15op$fhn$1@inews.gazeta.pl>
    <db2its$40a$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <26d88$42d4e7d0$d4ba5985$25732@news.chello.pl>
    <f...@4...com>
    <db2ude$c2e$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cnw253.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1121260097 22826 83.31.176.253 (13 Jul 2005 13:08:17
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Jul 2005 13:08:17 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:yhSN+kQmldy1PC2UVkIxsgEtxwE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:357122
    [ ukryj nagłówki ]

    nod <n...@U...op.pl> writes:

    > Problem w tym, że jeżeli niemożliwa jest autoryzacja głosowa, to
    > merchant nie ma możliwości dokonania transakcji później na podstawie
    > zanotowanych danych.

    Alez oczywiscie ze ma taka mozliwosc. Chyba ze sie jej zrzekl w umowie
    z centrum karcianym, ale to byloby dziwne. Normalnie to po prostu moze
    wpisac numer karty itd. z klawiatury do terminala. Alternatywnie moze
    odpowiednie informacje napisac na kartce papieru i dostarczyc ja do
    centrum.

    > A to dlatego, że po wstępnym przedstawieniu
    > problemu słuchawkę oddaje się posiadaczowi karty, który jest
    > wypytywany o swoje dane przez pracownika banku wystawcy karty.

    Bujdy. Po pierwsze, autoryzacja glosowa to nie jest w ogole zaden
    problem. Sprzedawca podaje (np. komputerowi lub pracownikowi acquirera)
    swoje namiary, namiary karty i kwote transakcji. W zamian dostaje kod
    autoryzacji, ktory moze wpisac do terminala lub np. do kwitu zelazkowego.
    Sprzedawca nikomu zadnej sluchawki nie oddaje. Ciekawe jakby mial to
    zrobic np. przy transakcji zdalnej?

    > Gdyby
    > nie takie postępowanie to można by robić wielkie przekręty.

    Jasne, jasne. Dziwne ze nikt na to wczesniej nie wpadl, nie?
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1