    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <X...@1...0.0.1>
    <ma4taq$3c7$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <s...@p...org>
    <b...@g...com>
    <s...@p...org>
    <2...@g...com>
    <ma5via$9g1$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ma8esu$vmu$1@node1.news.atman.pl>
    <54c7ca38$0$2660$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma8j5l$c5s$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Co pożyczali frankowcy
    Date: Tue, 27 Jan 2015 21:11:41 +0100

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-01-27 o 18:26, J.F. pisze:

    >Jeśli właściciel ich wyrzuci z domu to zostają im umowy na media,
    >których już nie są w stanie kontrolować, prawda? Okres wypowiedzenia
    >mediów nie musi się pokrywać z okresem wypowiedzenia mieszkania.

    To sie pisze pismo do odpowiedniego dostawcy i placi wedle sredniej, a
    dalej to niech oni sie uzeraja z wlascicielem :-)

    >Patrz wyżej. To samo z Internetem. Mam w UPC, płacę, ale jest
    >zarejestrowany na właściciela. Gdy wynajmę kolejne to tam już może
    >być Internet. Mam płacić za oba? A co jeśli w nowej lokalizacji w
    >ogóle nie będzie możliwości podłączenia UPC, a podpiszę umowę na czas
    >określony wcześniej?

    Dobry przyklad, bo internet nie jest obowiazkowy, w odroznienieniu od
    pradu, wody i na dobra sprawe gazu.

    Jak Ci sie tak udalo to swietnie, ale to ma dwie strony - wymowisz
    najem i zostawisz wlasciciciela z umowa na pare lat.
    A nastepny najemca moze powiedziec, ze on UPC nie znosi.

    Ale ok, decyzja wlasiciciela, jesli uwaza ze zalozenie internetu jest
    ok to czemu nie.
    A zazwyczaj jest, i nowy najemca chetnie doplaci te 50 zl ... no chyba
    ze powie ze to za drogo, bo on ma oferte za 30 :-)

    >Wszelkie papiery są na właściciela. Mnie wiąże z właścicielem umowa
    >najmu. To proste.

    Ale ma tez druga strone - zniknie taki lokator, zostawi rachunki do
    zaplacenia.
    Albo placil czynszu nie bedzie, ale pradu mu wylaczyc nie mozesz :-)

    >OK, podpisałem. Za miesiąc mi wypowiedziałeś umowę najmu, bo Ci się
    >odwidziało. I co mam zrobić z umową z elektrownią podpisaną na 2
    >lata?

    To byl kontrprzyklad wlasnie.
    Ale ... ustawe o ochronie lokatorow znasz ? Wlasciciel nie moze
    wymowic bez odpowiedniego powodu ...

    >W jakichś norach, patologiach to może tak. Ale ja lubię odpowiedni
    >standard. Nie będę zaczynał najmu od biegania po gazowni, elektrowni,
    >providerach itp. itd.

    Alez nie ma biegania - kupuje pan zdrapke/przelewa na podane konto, i
    prad jest :-)

    >Trafiłeś naprawdę jeleni i się ich trzymaj, bo ciężko dziś o takich.

    Nie, nie trafilem, bo ani nie wynajmuje, i pewnie nie bardzo da sie
    dzis tak zalatwic.
    Ale dziwi mnie Twoje oburzenie - jeleniowatosc moze tu zadzialac w
    druga strone, wiec czemu nie bezposrednia umowa ?

    Na prad czy wode ... nie ma u nas takiego zwyczaju.
    Internet, telefon - to sie chyba zdarzalo ... tzn ze lokator zalatwial
    sobie linie na siebie, za zgoda wlasciciela.

    Ale zwyczaje moga sie zmienic, bo o licznikach prepaid slychac coraz
    wiecej ...

    J.