eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji deficytu budżetowego?Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczno?ć likwidacji deficytu budżetowego?
    From: "Glenn" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczno?ć likwidacji
    deficytu budżetowego?
    Date: Mon, 20 Oct 2003 22:10:15 +0200
    <3...@g...pl> <bmdjio$buo$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bmejj5$jue$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bmgfrv$a9u$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bmgo6r$9ud$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bmjdav$e8l$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bmmpcm$2as$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bmppjl$i9i$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bn0a07$tk$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl>

    > A ktory to kodeks podaje takie minimum? Bo nie slyszalem.

    No nie... No to o czym my w ogóle rozmawiamy?

    > To mnie nie dziwi. Natomiast chcialbym wiedziec ktore to ugrupowanie
    > - jesli juz ktos pisze A...

    Możesz sobie chcieć.

    1200 zł

    > Tez tak mi sie wydawalo, ale tam jak byk stoi "za 18h". Ale nie wiem,
    > lekcji polskiego to ja juz od dluzszej chwili nie mam.

    Skrót myslowy - 18h na tydzień, 1200 pensji (miesięcznej). Ale niech Ci
    będzie - pomyliłam się - dzieki temu zamiast odpowiedzieć merytorycznie
    mogłeś się poczepiać.

    > A kto bedzie uczyl? Nikt?

    Uczy ten kto chce. Jeżeli ktoś uważa, że stawki są za niskie to powinien
    zmienić pracę.

    > A co go to obchodzi?
    > 40 h nie bylby w stanie, ale 27 h zapewne tak, i nie potrzebuje to tego
    > zadnego podniesienia "etatowych" godzin.

    Ciekawe, że w innych zawodach jest się w stanie pracować minimum 40h, a
    nauczyciele "nie są w stanie" - wielkie ROTFL .

    > Korepetycje to zupelnie inna bajka, w wiekszosci obstawiona chyba przez
    > studentow (nauczyciele nie moga czesto udzielac korepetycji wlasnym
    > uczniom, a do innych trudniej dotrzec - studenci sa tansi i maja duzo
    > wiecej czasu, a takze jest ich wiecej).

    Słabo się orientujesz. Studenci studentami, ale nauczyciele nieźle "jadą" na
    korkach (przynajmniej Ci których ja znam). A to, że nie mogą udzielać
    własnym uczniom? Podsyłają ich kolegom :-) Gdzie Ty zyjesz?

    > Nadgodziny to sa gdy ktos pracuje wiecej niz na umowie o prace, to nie
    > ma zwiazku ze sprawa (jesli ktos ma 27 h, to umowa o prace wlasnie na tyle
    > opiewa). Nie slyszalem by ktos dostawal pieniadze za nadgodziny, ale nie
    > wiem, moze to sie gdzies zdaza.

    Zdaża się w szkolnictwie właśnie. Nauczyciel ma 18h etatu i co ponadto jest
    ekstra płatne - toteż broni tych 18h rękami i nogami.

    > Nie watpie, domyslam sie ze taki, by tych podatkow nie placic.
    > Ja zreszta tez, mysle ze nauczyciele podobnie. Jakies wnioski?

    Nie - ja płacę podatki, uważam, że należy je płacić - dlatego też uważam, że
    nie powinny być marnotrawione.

    > I moze myslisz ze tego nie robia?

    Rzadko, bo zwykle ich "kwalifikacje" na rynku nie są zbyt pożądane. Jak
    myslisz jaką pracę znajdzie ktoś po 40 bez znajomości języków, obsługi
    komputera, ze stażem tylko w oświacie, studiami zaocznymi skończonymi w
    Wyższej Szkole Pedagogicznej i przyzwyczajeniem do pracy 18h w tygodniu oraz
    wakacji/ferii ?

    >Oczywiscie ze robia. Dlatego poziom
    > edukacji maleje.
    > Tak ma byc?

    Nie dlatego maleje poziom (który nigdy w Polsce nie był zbyt wysoki). I na
    pewno poziomu nie podniesie obrona przywilejów nauczycieli. Co to? Święte
    krowy?

    Ciebie

    > Nie, nie uwazam. Ja sie tym nie zajmuje. W przeciwienstwie do Ciebie.

    No przecież to Ty zacząłeś pisać, że niektórzy zarabiają więcej od
    nauczycieli -więc czep się sam siebie.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn