eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji deficytu budżetowego?Re: Co to będzie kiedy w cigu 1 roku nastpi konieczno?ć likwidacji deficytu budżetowego?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co to będzie kiedy w cigu 1 roku nastpi konieczno?ć likwidacji
    deficytu budżetowego?
    Date: 17 Oct 2003 03:50:10 +0200
    Sender: k...@d...pm.waw.pl

    gornik <g...@g...w.pl> writes:

    > Nie słyszałem - możesz mnie oświecić ?

    To u monopolistow czeste - zysk liczony jest jako (staly = maksymalny,
    wiecej nie wolno) procent ceny sprzedazy. Wieksza cena = wiekszy zysk,
    a wieksza cene mozna uzyskac wylacznie przez zwiekszenie kosztow.

    Masz wieksze koszty, wiec urzad nadzoru nad monopolista rozumie, ze
    musisz podniesc cene. Bez zwiekszenia kosztow to by bylo wykorzystywanie
    pozycji monopolistycznej.
    Dodatkowo oczywiscie mozesz uzyskac prowizje za przeprowadzenie
    zwiekszenia kosztow w kierunku konkretnej firmy, ale to juz inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH