eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OFE] Czy ZUS wyrównuje kase za poprzednie miesiace pracy z przed podpisania umowy? › Re: Czy ZUS wyrównuje kase za poprzednie miesiace pracy z przed podpisania umowy?
    From: l...@g...com
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy ZUS wyrównuje kase za poprzednie miesiace pracy z przed podpisania
    umowy?
    Date: Mon, 25 Jun 2007 13:22:50 -0700

    > To oznacza ze najprawdopodobniej nei byly odprowadzane wczesniej skladki do
    > ZUS dlaOFE. Albo ZUS je zgubil.
    > I teraz:
    > a. jesli byly odprowadzane a ZUS je zgubil to wy musicie to zglosic do ZUS i
    > musza je wam wplacic doOFE.
    > b. jesli nie byly odprowadzane (bo pracodowacy "sie zapomnialo") to musicie
    > na nim wymusic ich odprowadzenie, zapewne zus moze wam w tym pomoc ;-) bo on
    > swojej kasy tez nie dostawal.
    >
    > Zastanawia mnie tylko jak mozna przez 2 lata bylo sie zainteresowac czy na
> [...]
    Niestety strat z tytułu niedbania o własne sprawy uniknąc się nie da
    http://www.multiofe.pl/nowosci.OFEemerytura.62,OFEza
    legle.shtml
    Nie bardzo rozumiem, czemu z wyborem OFE trzeba było czekać (i jeszcze
    interweniować) na wezwanie ZUS?

    W kazdym razie najpierw trzeba sprawdzic czy jest cokolwiek (i co,
    znaczy ile) odnotowane na koncie w ZUS (infolinia 0 801 400 400 ).
    Najpierw nalezy sobie obliczyć ile powinno być składek odprowadzonych
    do ZUS (pozycja składka emerytalna z tzw. paska u pracodawcy).
    Jeśli brakuje jakichkolwiek składek, droga reklamacyjna jest opisana
    tu
    http://www.multiofe.pl/faq.ZUS.skladka.shtml

    zespół MultiOfe.pl
    (LUDZIE NIE CZEKAJCIE Z WYBOREM NA WEZWANIE!)