  • Data: 2013-05-14 18:48:32
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Winisz interface za niedoskonałości protokołu.

    W ogóle tego nie rozgraniczam, winię "niedoskonałość" istniejących kart.

    > Karta nie powinna dać się w żaden sposób zidentyfikować przez
    > nieuprawnione osoby.

    A jak chciałbyś odróżniać uprawnionych od nieuprawnionych i kto w ogóle
    jest uprawniony do śledzenia i na jakiej podstawie?

    Tego nie da się w praktyce zrobić. Musiałbyś mieć tajny klucz
    (np. certyfikat wystawiony przez organizację, z odpowiednim kluczem
    prywatnym). Problem w tym, że np. w każdym państwie mogłoby być wielu
    np. ludzi (służb itd.) "uprawnionych", natomiast oni nie byliby nijak
    "uprawnieni" np. w pozostałych państwach. Karta jednak nie wie w jakim
    państwie się znajduje.
    Takie rzeczy jak np. ochrona kluczy (korupcja itd) to już przy tym
    drobiazg (banki i inne takie też chronią swoje klucze, chociaż
    oczywiście korupcja na specjalnym stanowisku w banku i korupcja
    w urzędzie to dwie różne rzeczy). Podobnie rozwiązania sprzętowe itd.,
    drobiazgi.

    > Bardzo niedobre w ustach osoby odpowiedzialnej za dany system.
    > Ale w ustach kogoś kto nie wie, ale ma prawo podejrzewać że tak jest
    > słowo "chyba" jest (chyba) do przyjęcia :-).

    Wolę takie sformułowanie "nie mam pewności że to jest bezpieczne" :-)
    --
    Krzysztof Halasa