  • Data: 2013-05-14 20:22:55
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Masz rację. W praktyce się nie za bardzo da. Czytnik musiałby zadawać
    > w kółko pytania w oparciu o kolejne klucze akceptowanych przez siebie
    > systemów. Karta odzywała by się tylko gdy rozpozna prawidłowo
    > zakodowane i podpisane pytanie.

    Aż tak trudno by nie było, wystarczyłoby gdyby organizacja podpisywała
    certyfikat urzędowi, karta mogłaby sobie to łatwo sprawdzić. Oczywiście
    banki musiałyby być w "zmowie".

    Tyle że nawet w przypadku superidealnych procedur itd. urząd z Chin nie
    jest raczej uprawniony do działania na terenie np. USA, nawet jeśli
    chodziłoby o chińskie karty. Chociaż pewnie byłby uprawniony w Chinach,
    nawet w przypadku kart z USA.

    > Klucze umieszczone w tak wielu
    > miejscach musiały by być "do zdobycia" dla każdego chcącego.

    Pewnie tak.

    > Pisząc nieuprawniony miałem na myśli wszystkich poza tym systemem
    > płatniczym z którym ktoś zawarł umowę o kartę.

    Czyli wszyscy byliby w praktyce uprawnieniu, innymi słowy tak jak
    obecnie.
    --
    Krzysztof Halasa