  • Data: 2011-01-18 11:06:58
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XXL wrote:

    > totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > Odwołujesz się do czasów gdy nie było emerytury państwowej czyli do bardzo
    > odległej przyszłości.

    Bardzo odległej. Państwowa emerytura została wymyślona i wprowadzona w
    Niemczech pod koniec 19 wieku. Ludzie w znanych nam strukturach społecznych
    żyją kilka tysięcy lat. Czyli żyli kilka tysięcy lat bez państwowej
    emerytury, a z państwową emeryturą żyją nie całe 200 lat

    > Rozwój społeczny i cywilizacyjny zaprowadził jednak ludzkość na znacznie
    > wyższy stopień rozwoju czyli to co mamy obecnie.
    > Możemy korzystać z dobrodziejstw cywilizacji dzięki temu, że świat się
    > rozwija a nie cofa !!!
    > Ty chciałbyś w tym przypadku, żeby świat się cofnął do odległej
    > przeszłości.

    Ja niczego bym nie chciał. Opowiedziałem o swoim poglądzie dlaczego
    państwowa emerytura splajtuje. Ty uważasz państwową emeryturę za postęp, ja
    uważam za chybiony pomysł, który przyniósł same straty w wymiarze społecznym
    i jednostkowym.

> [...]
    > swoim rodzicom i to nie tylko finansowo ale w możliwie szerokim wymiarze.
    >
    > Nie ma tu żadnej sprzeczności i nie ma jej co na siłę szukać.
    > Mamy w wielu krajach rozwiniętych problem ogromnego zadłużenia i groźbę
    > niewypłacalności systemów emerytalnych ale wynika to z faktu, że przez
    > całe dziesięciolecia społeczeństwa tych krajów żyły ponad stan czyli na
    > koszt przyszłych pokoleń. Tak naprawdę na koszt swoich dzieci i wnuków.
    > Gigantyczne zadłużenie czołowych krajów świata z Japonią i USA na czele
    > wynika z życia ponad stan a nie z istnienia systemów emerytalnych.

    Życie ponad stan wbudowane jest w system państwowy. Urzędnicy wydają nie
    swoje pieniądze i przy pomocy nie swoich pieniędzy kupują poparcie. Nie ma
    takiej gospodarki, która jest w stanie zapłacić za marzenia. Plajta jest
    wbudowana, w każde przedsięwzięcie zarządzane przez urzędników. Ludzie już
    tacy są. Nie mają miary gdy nie ponoszą odpowiedzialności, a urzędnicy są w
    takiej pozycji. Podejmują decyzje finansowe na odpowiedzialność innych.

    > Pomysły podane przez Ciebie są kompletnie nierealne i z pewnością zdajesz
    > sobie z tego sprawę.

    Nie myślałem o realności zaniechania emerytury państwowej. To nie mój ból
    głowy. Jestem skupiony na tym by minimalizować swoje podatki tak by moja
    praca nie była marnowana. To jest to co mogę zrobić dla siebie. Nie ja
    wprowadziłem emeryturę państwową, ja z niej nie korzystam nie mam tu żadnych
    zobowiązań. Staram się jak mogę by wszystkie pieniądze wpłacone do budżetu
    państwa odzyskać z powrotem.

    > Jak sobie wyobrażasz zlikwidowanie przymusu świadczeń emerytalnych w
    > Polsce ? Z czego wtedy państwo wypłacałoby świadczenia wszystkim emerytom
    > ?

    Wyobrażam sobie zniesienie emerytury państwowej przy pomocy ustawy, tak jak
    została wprowadzona. Państwo przyznane świadczenia wypłacało by z długu, tak
    jak robi to teraz. Ja mam wyobraźnię w tej sprawie, a Ty nie masz. Tu znów
    się różnimy. Państwowa emerytura splajtuje prędzej czy później. Jeżeli
    później to z większym hukiem i w sposób niekontrolowany. Dlaczego? Bo
    powoduje znaczny spadek dzietności. Tak znaczny, że nie jest w stanie tego
    spadku rekompensować wzrost wydajności. Pomysł niemiecki, żeby zaimportować
    sobie podatników z Turcji tez nie przyniósł pożądanych rezultatów. Państwowa
    emerytura to nie pierwszy i nie ostatni pomysł, z którego ludzie się
    wycofają. Społeczeństwa sprawdzają różne rozwiązania własnej organizacji,
    jak to podczas ewolucji. Jednym z takich rozwiązań był socjalizm i
    powszechna własność urzędnicza. 100% hodowla. Mimo, że na pierwszy rzut oka
    rozwiązanie wygodne dla obywateli. O nic się nie muszą martwić. To
    rozwiązanie to jest niesprawne ekonomicznie. W 1975 roku w Polsce też ludzie
    mówili, że zniesienie socjalizmu jest niewyobrażalne, i że to przejaw
    postępu. Pewnie myśleli, że to postęp dlatego, że socjalizm został wymyślony
    później niż kapitalizm. A wszystko co jest wymyślone później jest postępowe.
    Podobnie jest z państwową emeryturą. Też jest niesprawna ekonomicznie. Taki
    jest mój pogląd. Ale to nie jest ustawowy pogląd. Każdy może mieć swój.