  • Data: 2011-03-12 19:29:33
    Temat: Re: Do Dietera....
    Od: "skippy" <m...@t...moon> szukaj wiadomości tego autora

    news:tc5wq8brsmi2$.144fz4ufinrvg$.dlg@40tude.net...

    > Jak zwykle w jednym punkcie pozwolę sobie sie z Tobą nie zgodzić ;)
    > Tylko w tym wydzielonym kawałku ZUSu będziesz wiedział.Co z pozostałym
    > wielgaśnym kawale, który okryty jest mrokiem.
    >
    > BTW. Moja propozycja jest taka: zlikwidować OFE ale zlikwidować też
    > podatek
    > Belki. Mnie osobiście by to najbardziej pasowało.
    > Każdy by sobie liczył swoje stopy zwrotu ze swoich decyzji, nie pobierałby
    > sam od siebie prowizji ani nie miałby pretensji. Kiedyś tak było. Nie wiem
    > jakie korzyści ma z tego nasz umiłowany rząd, bo znowu liczby podawane się
> [...]

    Pytanie nie do mnie, ale ja na przykład jestem za.
    Im o większej części swoich decyzji decydujesz osobiście, tym lepiej dla
    Ciebie.
    To IMO bezdyskusyjne.

    Choć jak zwykle nie do końca jestem za:)

    Podatek Belki to nieco mylna nazwa, są tak naprawdę dwa różne podatki, i nie
    obydwa autorstwa Belki.
    Nie pamietam niestety który jego a który nie i czyj konkretnie, ale to mało
    ważne.

    1) Ten pobierany od odsetek z lokat.
    Jak dla mnie to chory podatek.

    2) Od zysków kapitałowych ale tych inwestycyjnych.
    Tu nie widzę powodów, aby go nie było.
    Tym bardziej, że jest w dosyć łagodnej i "sprawiedliwej" formie, czyli
    liniowy.

    Jednakże i tu mamy do czynienia z kretyńskim elementem systemu, mianowcie
    mozliwość jednorazowego odliczenia połowy strat.
    Czyli jak ktoś wtopi jednego roku 100k, a w następnym zarobi 100k czyli
    wyjdzie na zero (infllacyjnie nawet nie), to i tak zabuli podatek od 50k.