  • Data: 2011-12-12 18:05:20
    Temat: Re: Dobrze powiedziane....
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Gru, 18:41, totus <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie grozi mi to. Nie etykietuje ludzi i nie oceniam.

    Oczywiście że ci grozi bo ktoś oceni wg norm w których żyje - usłyszy
    to słowo i się np obrazi bo tak kultura definiuje jego znaczenie a on
    założy że ty też jesteś z jego kultury no a przecież jesteś.

    Oceniasz i etykietujesz też, bo masz jakiś system wartości. to jest
    Twoja baza dzięki niej Twoja psychika jest stabilna inaczej
    zwariowałbyś - miałbyś olbrzymie problemy z podjęciem jakiejkolwiek
    decyzji - gdzie iść z kim się spotkać, z kim rozmawiać, czego chcieć
    etc. Nawet powiedziałbym że tego potrzebujesz i nie możesz bez tego
    żyć, inaczej nie było by Cię tu z nami tylko zostałbyś kimś w rodzaju
    pustelnika.

    Mając system wartościujesz zachowania innych wzgl. swojego systemu.
    Nie mam możliwości żebyś wszystkich ludzi z Twojego otoczenia
    traktował neutralnie. No może w przypadku zaburzenia takie coś
    występowałoby w naturze.

    Mózg używa heurystyk bo tak jest mu łatwiej się odnaleźć w
    reczywistości, system wartosci to takie heurystyki - uproszczenia
    które przyspieszają działanie Twoje w otaczającym Cię świecie.