  • Data: 2015-05-20 13:45:21
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-19 o 23:36, m pisze:

    >Coś źle liczysz, skoro "uwzględnienie choćby niewielkiej inflacji"
    >tak
    >zaburzało wynik.

    >Normalnie wszak:
    >- inflacja jest rekompensowana przez odsetki bankowe

    No, niekoniecznie. Jakas tam rekompensata jest, niekoniecznie pełna.
    Chyba ze masz na mysli odsetki od kredytow - te normalnie wyzsze niz
    inflacja.

    >- nieruchomości tanieją

    No, z tym roznie bywa.
    Nieruchomosci tanieja na skutek starzenia i popadania w ruine. Ale to
    sa dlugie dziesiecioleciecia, a w krotkim okresie to wzglednie tani
    remont odnawia.
    Nieruchomosci moga tez zdrozec, jesli lokalizacje maja dobra.

    I to mowimy o cenie zrewaloryzowanej, z powodu inflacji nieruchomosci
    powinny drozec w cenach biezacych.

    Do tego dochodzi demografia ... i tu nieruchomosci moga taniec.

    Dzis slysze w radio ze ktos tam ostrzega developerow, ze przybedzie
    starych ludzi i powinni w przyszlosci dostosowac swoja oferte do nich

    >nijak z tego nie wynika, że opłaca się kupić na kredyt.
    >Nawet kupno za gotówkę może być wątpliwe (na lokacie coś się zarobi,
    >kupując nieruchomość jest szansa na sporą stratę, nawet kilkadziesiąt
    >%
    >w perspektywie kilku lat).

    Ale pamietaj ze w Polsce zyjemy - nasza zlotowka moze nagle stracic
    polowe wartosci i juz sie nie podniesc.
    A wtedy nieruchomosci podrozeja ...

    Gdzies tam jeszcze masz pocieszajace informacje z rzadu - kupisz sobie
    teraz mieszkanie, splacisz, na starosc bedziesz mial.
    A wynajmujac ... jak sie cos stanie i nie potanieja, to zostaniesz - z
    emeryturka nie wystarczajaca na wynajecie mieszkania :-)

    J.