    From: MK <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: /Emerytury/ I i II filar w ZUS, OFE zostaje 2,3%
    Date: Fri, 31 Dec 2010 01:50:35 -0800 (PST)

    On 31 Gru, 08:20, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Też jestem tego zdania. To jest po prostu taka gra (a tak naprawdę to
    > jest dodatkowy podatek), tylko po prostu co jakiś czas zmieniają się
    > zasady gry aby wszyscy uczestnicy mieli wrażenie, że mają szansę coś
    > wygrać.

    Dla mnie najwazniejsze jest aby to byly wydzielone aktywa, bo w ciagu
    30 lat wiele moze sie zmienic. I jest szansa, ze pieniadze te beda
    mogly zostac wykorzystane. Jesli nawet na emerytury to bedzie mozliwe
    oszacowanie ich wysokosci. W ZUS niczego nie oszacujesz, bo nie
    przewidzisz jakie beda wplywy w danym okresie.
    Dzis ukazalo sie wiecej szczegolow na temat pomyslow rzadu, proponuja
    ugle podatkowa w wysokosci 2% dochodow dla osob, ktore beda wplacaly
    kase do OFE. Pogielo ich, ksiazkowo uznaje sie, ze na emeryture
    powinno sie odkladac 10%, a tu taka smieszna ulga.
    Poniewaz dzis dobra okazja ku temu, to wypada zyczyc wszystkim autorom
    tego pomyslu, aby w najblizszym roku udali sie na zasluzona emeryture
    i nie mieli juz wplywu na przyszlosc kolejnych pokolen :).

    MK