  • Data: 2011-07-01 16:36:59
    Temat: Re: EuroSzlamowanie .....
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 17:18:53 +0200, totus napisał(a):

    Udajesz, ze nie rozumiesz, że błąd jest w
    > umowie o depozyt w połączeniu z umową o kredyt. Depozyt jest a vista a
    > kredyt tych samych pieniędzy jest na 20 lat. Gdyby umowa o depozyt była na
    > 20 lat to wtedy kredyt na 20 lat nie powodowałby niestabilności systemu.

    Trochę upraszczasz, bo nieprawdą jest że wszystkie depozyty są a vista a
    wszystkie kredyty są na 20 lat. Gdyby to statystycznie zebrać, to ciągłe
    wypłaty i wpłaty utrzymują w banku pewien stały "bezpieczny" poziom
    wynoszący ok 8-10% udzielonych kredytów. Oczywiście sytuacja jest
    niestabilna i niczego nie udaję. Stąd biorą się zresztą co jakiś czas
    kryzysy finansowe. Nieskorelowanie terminów płatności było przyną dwóch
    kryzysów w Am. Południowej, które pamiętam.
    Oczywiście można to wszystko przeliczyć i stworzyć model matematyczny, w
    którym zakładając ciągły wzrost gospodarczy przez 20 lat i stały napływ
    depozytów, "udowodnić" że mimo niestabilności system się nie zawali.
    To samo można powiedzieć o firmach ubezpieczeniowych.

> [...]
    > banku. Depozytariusz czy bank. Jeżeli depozytariusz to bank nie może bez
    > jego zgody pożyczać nie swoich pieniędzy. Jeżeli bank to depozytariusz nie
    > może dopominać się tych pieniędzy kiedy mu przyjdzie do głowy. Wiesz to?
    > pewnie, że wiesz. W banku pieniądze są Twoje jak w OFE. Dla mnie to
    > oczywiste nie jest. Bo bank mówi, że pieniądze są moje a potem zarządza nimi
    > jak swoimi. Jak wszyscy zachowują się jak zwykle to 8% wystarczy by pokryć
    > płynność, ale jak wojna to wszyscy są posrani bo pieniądze są w obrabiarkach

    Całkowita zgoda. z tą drobną uwagą, że depozytariusz doskonale wie i godzi
    się na to że jego pieniądze są obracane. Nie udawaj że tak nie jest bo to
    wie moja 10 letnia córka.
    W tym sensie pisałem (zartem) że chcesz mnie obrazić.