    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fundusze vs WIG
    Date: Sun, 15 May 2011 00:48:11 +0200

    root wrote:

    > Tak pisal Warren B. Oczywiscie ze sie zgodzimy. To objaw ignorancji.
    > BTW. Cale zycie gralem w totka ale dopiero dzis trafilem szostke, ergo
    > przez 30 lat wydalem mnostwo kasy niepotrzebnie, zamiast od razu
    > skreslic wlasciwa kombinację. Jestem totalny nieudacznikiem ;)

    To zła analogia. Z handlem na ryku mam inne dylematy niż wynik losowania.
    Najpierw muszę nauczyć się diagnozować punkty zwrotu kursu papieru, muszę tu
    znacznie obniżyć swój poziom ignorancji. Nie ma to nic wspólnego z wynikiem
    losowania. Jak to będę umiał to następnym ruchem jest znaleźć rynek gdzie
    moja wiedza przyniesie najwyższy zwrot. Na koniec zacząć handlować.
    Kupowanie wszystkiego po trochu, np złota i śliwek, o których wiem, że na
    pewno zgniją i je wyrzucę, to nie dla mnie. Jestem zdania, że im większe
    ryzyko tym większy zysk. Podejmuje takie ryzyko jakie jestem w stanie
    zaakceptować czyli wytrzymać. W/g mnie nie ma nic takiego jak pewny zysk.
    Pewny zysk to sprzeczność. Gazetowe pierdolenie. Im pewniejsza spłata
    obligacji tym niższe oprocentowanie. Teraz najlepiej płaca greckie.
    Dywersyfikacja to mądre słowo wymyślone przez pismaków, którzy na rynkach
    nie handlowali nigdy. Pewny zysk równa się 0%