  • Data: 2010-12-11 11:49:19
    Temat: Re: Gra na giełdzie - komputer
    Od: "IZI" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W Polsce ponad 90% komputerów ma zainstalowany Windows. Mac OS X to system
    > wykorzystywany przez grafików. Programy, które chcesz wykorzystywać chodzą
    > pod windows. Kupując komputer Apple robisz sobie duże kłopoty. Przy kupnie
    > komputera zwróć uwagę na ilość pamięci. Masz duży budżet. Zmieści się w
    > nim
    > każda konfiguracja sprzętowa. Raczej sugerował bym Ci komputer z Windows.
    > Więcej ludzi się na tym zna i możesz liczyć na szerszą pomoc. Nie
    > spotkałem
    > się z programem do wizualizacji danych giełdowych na Mac OS X. Czym
> [...]

    Dziękuję Totus za pomoc

    Laptop mam - 18,6 cala i dodatkowe dwa 15" (resztę parametrów nie opisuję,
    prawdę mówiąc nawet nie sprawdzałem.-ale działają dobrze), modem awaryjny
    iPlusa rzeczywiście też mam, dodatkowo skonfigurowany telefon i awaryjnie
    Orange - żony (chociaż nigdy mi się nie zdarzyło żeby te dwie pierwsze sieci
    padły jednocześnie)
    Laptopy - poza jednym 18" są dla mnie "przymaławe" ze względu na wzrok i
    komfort pracy, właśnie dlatego chcę zmienić sprzęt - zostawić tylko jeden
    laptop "w razie wyjazdu", albo żeby na szybko przeczytać coś siedząc na
    fotelu i nie podchodząc do biurka.

    W takim razie z systemu MAC rezygnuję bez zastanowienia.
    -----
    Co do komputerów:

    Podoba mi się sam komputer Apple ze względu na ergonomię - marka nie ma dla
    mnie znaczenia brak plątających się kabli już tak.
    http://www.apple.com/pl/imac/specs.html
    W salonie Apple zapewniono mnie (jeżeli się zdecyduję), że wgrają mi Windows
    7 i wszystko skonfigurują (przed zakupem - swoją drogą ciekawe czy to
    zrobią?)
    Może ktoś użytkuje z Windowsem i wyrazi swoją opinię o komputerze?

    Co do Dell to konsultant powiedział mi (oczywiście jeżeli się zdecyduję), że
    przyślą komputer skonfigurowany (z dwoma monitorami) dla mnie na allegro
    jest czytelniejszy opis niż na stronie Dell
    http://allegro.pl/hit-monitor-dell-u3011-30-2560x160
    0-usb-ips-36nbd-i1351099970.html
    Monitor Dell - nie jest to CRT ale LED (czy jest jakaś różnica - nie myślę o
    różnicy w budowie tylko "patrzę i widzę" - różnicę oczywiście?) - może ktoś
    testował te dwa rodzaje monitorów.
    Tak jak wyżej może ktoś wyrazi swoją opinię?

    -----
    Co do rozdzielczości i ilości danych właśnie tego nie mogłem się dowiedzieć
    od konsultanta w XTB:
    - czy ich oprogramowanie pracuje z maksymalną rozdzielczością 1920 x 1080 =>
    wtedy kupowanie monitora z większą rozdzielczością nic nie da, bo będą tylko
    "większe słupki" ale nie większa ilość danych.
    - może pracował już ktoś z XTrader w rozdzielczości 2560x1440?

    Sumując:
    System Windows 7 64b
    Pamięć podręczna 4GB - 8GB

    Może jeszcze jakieś uwagi?