eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emeryturRe: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
  • Data: 2010-01-09 20:35:31
    Temat: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech Bancer" news:slrnhkhkjq.5po.proteus@pl-test.org

    > W Twoim systemie dwudziestolatek po wypadku będzie bez szans
    > na godziwą emeryturę.

    Nie popadajmy w radykalizm.
    Mi marzy mi się (no właśnie marzy...) system, w którym podatki są wydawane z
    głową i tak zamiast pakować grube miliony w armię urzędników, z których
    pracy tak naprawdę g... wynika albo wynika bardzo niewiele, należy je
    przeznaczyć właśnie na pomoc takiemu człowiekowi o którym piszesz.
    Na czym ta pomoc ma polegać:
    1. znalezienie/stworzenie warunków do podjęcia pracy/miejsca pracy dla
    takiej osoby
    2. przyznanie mu swoistego rodzaju renty (dożywotniej), która była by
    również wypłacana w czasie aktywności zawodowej ww. osoby. Zastrzeżenie jest
    jednak takie: w czasie pracy wysokość ów świadczenia jest wyższa, po
    odejściu z rynku pracy (np. osiągnięcie wieku emerytalnego/stan zdrowia
    itp.) wysokość tego świadczenia ulega obniżeniu.