    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Inne zdarzenia lsowe" - definicja
    Date: Thu, 5 May 2011 14:54:33 +0200

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ipu62j$ml$...@n...onet.pl...

    > Dlaczego nie moglo by byc zdefiniowane w jakimś worku ustaw definiujących
    > kredyty hipoteczne? Pytam bo nie wiem czy taka definisja istnieje, ale
    > samo istnienie wydaje mi się sensowne.

    Mnie się natomiast wydaje bezsensowne. Jak chcesz zdefiniować "inne".
    Poprzez katalog zamknięty? Wszystkie możliwe zdarzenia losowe chcesz
    wymienić w takim katalogu i jakoś zobowiązać TU do ubezpieczania takich
    ryzyk?

    > Czekaj, to znaczy że mogę sobie założyć firmę ubezpieczeniową gdzie
    > zdefiniuję że w przypadku utraty domu bank dostanie dwa kilo cukru jako
    > rekompensatę i następnie się tam ubezpieczyć? Jakoś trudno mi daś wiarę że
    > nie ma znaczenia jakie sa warunki a tylko liczy się nazwa.

    Naprawdę masz dość dziwny problem. Bank czasami ma zamkniętą listę
    ubezpieczycieli, których polisy akceptuje. Czasami nie ma takiej listy i
    wtedy może to być dowolna polisa zaakceptowana przez bank. Jak bank
    zaakceptuje polisę z podanymi warunkami (odszkodowanie w wysokości 2 kg
    cukru) to nie ma problemu. Natomiast nie wiem skąd się tu pojawiła w ogóle
    kwestia rekompensaty, bo dyskusja dotyczyła zakresu ubezpieczanych ryzyk.

    Ubezpieczenie ma być przede wszystkim "od ognia". Dodatki mogą być raczej
    dowolne.