  • Data: 2011-03-16 08:00:09
    Temat: Re: Japonia i sens ubezpieczeń
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maruda" <m...@n...com> wrote in message
    news:ilpk62$grh$1@news.onet.pl...
    > Tak se czasem siedzę i myślę, jak mam czas, bo jak nie mam czasu, to ino
    > siedzę.
    >
    > Pierdyknęło w Japonii. Wszyscy byli ubezpieczeni, więc niby-super. Jednak
    > okazuje się, że trzeba będzie wybulić kilkadziesiąt mld $. No -
    > teoretycznie te pieniądze "powinny leżeć" na kontach tych TU, bo przecież
    > zebrali je ze składek, więc wszystko powinno dalej być cacy.
    >
    > A tymczasem okazuje się, że pierdyknęły giełdy, najpierw w Japonii, a
    > potem przenosi się to na cały świat. Czyli zapłacą "wszyscy".
> [...]

    firmy ubezpieczeniowe są zalewarowane tak jak banki, 30:1 a czasem nawet
    wiecej ( patrz AIG). To jest wszystko jeden wielki ponzi-scheme.

    Firma ubezpieczeniowa tak jak bank generuje liability z powietrza ( nikt jej
    / tobie nie zabroni zawrzeć ubezpieczenia ust angeliny jolie na 100 milionów
    dolarów) i przyjmuje cash - flow od angeliny na te 100 mil tak jakby one w
    tej chwili istniały ( składke aktorka opłaca).
    Jak sie cos zkiepści i trzeba bedzie płacić to sie podatnicy zrzucą.
    Wszystko kwestią dobrego produktu ubezpieczniowego ( np CDS) i wielkosci
    "portfela ubezpieczeń" (AIG).

    Przy tym lewarze moga przetrwać koszty karambolu drogowego, reszta to
    ściema, i efekt jest jak każdy widzi. Gdyby nie BOJ nawet boje sie myślec co
    by sie działo.

    george