  • Data: 2004-03-31 21:44:34
    Temat: Re: Już 2,5 dnia BH przetrzymuje pieniądze....:((
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    sebol <l...@s...pl> wrote:
    > co to za bzdury? Art 85 par 2 KP - Pracodawca ma czas do 10 nastepnego
    > miesiaca na wyplate.

    A jeśli umowa o pracę lub firmowy regulamin stanowi, że pensja jest płacona
    wcześniej, np. do 5. każdego miesiąca - kiedy pracodawca ma obowiązek
    zapłacić?
    Pytam nie bez przyczyny - mój pracodawca płaci do 7. i z ciekawości
    chciałbym wiedzieć do czego jest zobowiązany, a co jest jego dobrą wolą :)

    > Jezeli przelew wyjdzie 10 to jest wszystko ok.

    Czyli liczy się moment wysłania przelewu, a nie otrzymania? Innymi słowy:
    pracodawca wysyła w dniu granicznym i przestaje się martwić?
    Kogo w takiej sytucaji można ścigać za opóźnienie? Przecież niekoniecznie
    bank pracownika jest winny, a bank pracodawcy nie ma wobec osoby trzeciej
    żadnych zobowiązań.

    > Jak ktos nie lubi czekac moze zażyczyć sobie odbierania wyplaty w
    > gotowce w kasie zakladu ale tez moge wyplacic najpozniej 10.

    1. Mało który pracodawca się zgodzi, a o pracę niełatwo.
    2. Mało wygodne to jest... :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm