  • Data: 2004-03-31 22:52:58
    Temat: Re: Już 2,5 dnia BH przetrzymuje pieniądze....:((
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZpoczta.fm>
    napisał w wiadomości news:406b3b5e@news.home.net.pl...

    > A jeśli umowa o pracę lub firmowy regulamin stanowi, że pensja jest
    płacona
    > wcześniej, np. do 5. każdego miesiąca - kiedy pracodawca ma obowiązek
    > zapłacić?

    To wiąże go regulamin.

    > Pytam nie bez przyczyny - mój pracodawca płaci do 7. i z ciekawości
    > chciałbym wiedzieć do czego jest zobowiązany, a co jest jego dobrą wolą :)

    Zapewne nie masz regulaminu, bo jeśli masz, to winieneś był się z nim
    zapoznać ;]

    Jego obowiązkiem jest dostarczenie Ci pieniędzy w taki sposób, by najpóźniej
    10. każdego miesiąca były one dla Ciebie dostępne (chyba, że regulamin
    stanowi inaczej).

    > Czyli liczy się moment wysłania przelewu, a nie otrzymania? Innymi słowy:
    > pracodawca wysyła w dniu granicznym i przestaje się martwić?
    > Kogo w takiej sytucaji można ścigać za opóźnienie? Przecież niekoniecznie
    > bank pracownika jest winny, a bank pracodawcy nie ma wobec osoby trzeciej
    > żadnych zobowiązań.

    Nie jest ok i ścigać należy pracodawcę. Za opóźnienie w dostarczeniu
    wynagrodzenia należą się pracownikowi odsetki ustawowe (na zakończenie
    współpracy, o ile termin przedawnienia nie minął, można się w sumie ich
    domagać od pracodawcy ;])

    > 1. Mało który pracodawca się zgodzi, a o pracę niełatwo.
    > 2. Mało wygodne to jest... :)

    I nie jest to prawda, aczkolwiek pracodawca może stawiać pracownika przed
    faktem dokonanym i zapewne zwykle tak robi (i takie działania powinny być
    tępione).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko