  • Data: 2010-04-08 12:23:43
    Temat: Re: KK Citi, limity.
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-04-08 08:36, Jacek Osiecki wrote:

    > Wystarczająco dużo - zwłaszcza że jeszcze przez jakiś czas mam tego citka za
    > darmo... no i naliczają się mile - nie jakieś zawrotne ilości, ale zawsze ;)

    > Jeśli już, to na sklep.

    > Czyli w Polsce klient odpowiada zawsze.

    > A dla mnie podstawowa. Bo umożliwia złodziejowi znacznie więcej, niż powinien.

    I znowu stary temat... Zatem dla przypomnienie: problem ze źle
    podzielonym ryzykiem nie byłby (dla klienta) krytyczny, gdyby (a)
    ustawienia kart czipowych i terminali były takie, że jeśli
    transakcja jest z użyciem czipa to wszystko jedno czy pin, czy
    podpis, a gdy tylko z paskiem - to *wyłącznie* podpis, i
    jednocześnie (b) wypłaty z bankomatów wyłącznie z użyciem czipa, i
    (c) limit wypłat gotówkowych regulowany przez klienta (bezpłatnie!).
    Oczywiście zakładam utrzymanie sensownych zasad odpowiedzialności za
    transakcje "na podpis".
    Wtedy nawet zwiększona odpowiedzialność klienta za operacje pinowe
    (=czipowe) nie byłaby krytyczna, bo złodziej, aby wykorzystać
    podpatrzony pin *musiałby ukraść* kartę (no, chyba, że opanują
    duplikowanie chipów :-). A teraz wystarczy mu zrobić "duplikat
    paskowy" i znaleźć bankomat lub terminal, który nie współpracuje z
    czipem.

    witrak()
    PS. A Citi i tak w sumie dosyć pilnuje prób fraudów - pisałem
    niedawno, jak zadziałali, gdy mnie ktoś w Grecji chicał orżnąć na
    kilka tysięcy EURo przy pomocy "bezchipowego duplikatu".