  • Data: 2007-09-28 22:13:40
    Temat: Re: [KK]Ubezpiecznie od niedokonanej platnosci online
    Od: "Piotr" <p...@c...cz> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztofie,

    > Moze tak byc, aczkolwiek to jest cokolwiek dziwne. Przeciez to nie
    > bank za to placi.
    > Chyba ze chodzi o zlodziejski bank, ktory zabiera pieniadze zarowno
    > sklepowi, jak i klientowi. Czy tak sie zdaza? Nie wiem.

    ogolnie - poslugujac sie praktycznie codziennie karta w necie - od kilku lat
    (jako placacy) mialem 1 przypadek, gdy pojawila mi sie dziwna transakcja -
    oraz kilka, gdzie nie otrzymalem oplaconego towaru/uslugi. We wszystkich
    przypadkach - po zlozeniu reklamacji zostala ona uznana. Wystarczylo
    przeslanie faxem wypelnionego formularza do banku (a przypadu amexa
    klikniecie jednego guzika "dispute"). Srodki od razu pojawialy sie z
    powrotem na karcie (zablokowane) a blokada znikala do miesiaca.

    Czyli wynika z tego nie tyle ze klient ma racje - bo bank nigdy nie prosil o
    jakies dodatkowe opisy, dokumenty, itp. Po prostu uznawal reklamacje.

    Od strony sprzedawcy akceptujacego platnosci karta w sieci - rowniez zawsze
    racje ma bank lub klient. Zadna z reklamacji nie zostala uznana - pomimo
    przedastawienia tony dokumentacji, potwierdzenia dostarczenia, itp.

    Zasada jest jedna: zasada jest jedna - w przypadku platnosci karta bez jej
    fizycznej obecnosci zawsze racje ma jej posiadacz. A za fraudy placi albo
    sprzedawca (to juz inna historia) albo bank.

    Pozdr.,
    Piotr