  • Data: 2013-01-08 14:04:18
    Temat: Re: KK po co?
    Od: Glaukon <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale nie robimy analizy rynku KK, tylko rozwazalismy w jakich sytuacjach
    > bezodsetkowy miesiac jest klientowy silnie przydatny. Dalem dwa
    > konkretne, z zycia, przyklady. Ty od tlumaczenia mi co mi sie wydaje
    > przechodzisz w jakies analizy zyskow bankow z KK...

    Mnie sie wydawalo, ze to ma zwiazek :) Z tego co pisano wyzej wynikalo, ze wiekszosci
    tych, ktorzy planowali splacic karte w przyszlym miesiacu nie udaje sie tego zrobic.
    Robiac debet mysleli, ze naleza do tych, co splacaja w grace period, po czym okazalo
    sie, ze naleza do tych, ktorzy nie splacaja. Osoby w podanych przez ciebie
    przykladowych sytuacjach nie stoja poza statystyka, nawet jesli wyobrazaja sobie, ze
    "inni konsumuja, ale ja inwestuje". Najwyzej redukuja ryzyko.
    Ciekawa bylaby statystyka przy wyrabianiu karty kredytowej. Czy planuje pan:
    a) splacac w okresie bezodsetkowym
    b) od czasu do czasu splacac z odsetkami
    c) być stale zadłużony
    d) wpasc w petle kredtowa

    Zastanawia mnie, ilu byloby swiadomych klientow, ktorzy od razu by powiedzieli, ze
    planuja byc stale zadluzeni.

    > Czy jesli bierzesz jeden czynsz wiecej (w okolicach 1kzl) to zaplacenie
    > wysokich odsetek na KK w wartosci 100-200zl jest nieoplacalne? Na moim
    > kalkulatorze jest siďż˝ do przodu.

    Zgadzam sie. Jesli na swoich inwestycjach wyrabiasz wiecej niz wynosza odsetki
    kredytu, to warto inwestowac na kredyt. Ludzie inwestujacy wlasny kapital czesto
    ponosza pewna strate na kapitale (ryzyko), natomiast inwestorzy kredytowi zwykle z
    powodzeniem zarobia na odsetki i jeszcze maja zysk. Znakomitych inwestorow poznajemy
    po tym, ze szkoda im zainwestowac wlasny tysiac zlotych (ewentualnie nie mają tego
    tysiaca zlotych, bo wszystko zainwestowali).

    > Grupa ta jednak ma frakcje, ktora sie puszy tym, ze wycyckala bank na
    > 50gr w miesiacu, czy tez jojczy n/t 100% podatku w kwocie 1gr, a w
    > ulamku czasu poswieconego na w/w mozna sie po prostu przejsc po domu i
    > wyniesc puste puszki na zlom i zgarnac trojke. Czy tez chwycic sie
    > jakiejkolwiek dorywczej roboty.

    To prawda, jest taka kontrowersyjna frakcja :) Poza tym zagadnienia karty kredytowej
    omowiono juz dawno na wszystkie strony, teraz mozna najwyzej podrzucic nowe
    statystyki splacalnosci, jak ktos zna.
    Pozdr.