  • Data: 2009-05-02 07:33:36
    Temat: Re: Karta bez limitów
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:
    > A co miała zrobić? Jak udowodni, że to nie ona?

    Jak ja miałem fraud na karcie (ktoś zrobił na nią zakup w UK pomimo, że
    ja byłem w PL) to po prostu zgłosiłem do banku fakt, iż to nie ja
    dokonałem tego zakupu. Bank kwotę zablokował i zmniejszył o nią limit,
    tak że nic spłacać nie musiałem, a po jakimś czasie przyszło pismo
    uznające reklamację..

    Transakcje kartą mają to do siebie, że trzeba je autoryzować :

    a) podpisem - bardzo łatwo wykazać, że to nie ja podpisałem - wystarczy
    pierwszy lepszy grafolog,
    b) pinem - ktoś ten nasz pin musi poznać, do tego musi ukraść nam kartę,
    a to i to wymaga jednocześnie trochę zachodu, bo wystarczy pin zasłaniać
    ręką żeby sprawę dosyć utrudnić,
    c) nieautoryzowane transakcje online lub MO/TO mają to do siebie, że są
    na ryzyko tego kto je przyjmuje, więc posiadacz karty, jeśli kartę ma w
    sensownym banku, nie ma się czego bać.

    --
    Mithos