  • Data: 2016-07-26 11:33:35
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to jak najbardziej jest debetowka visa electron.
    > No chyba, ze sa jeszcze jakies inne, a ja w miedzyczasie awansowalem
    > na wyplacalnego klienta.
    Hmm, no to wiesz, że to visa electron czy nie wiesz ?
    Symptomy visa electron:
    - logo "visa electron" na karcie - wyraźnie musi być słowo "electron",
    - napis "electronic use only" na awersie\
    - karta płaska,
    - AID A0(...)032010 - na większości slipów z terminala czy bankomatu jest to
    wydrukowane.

    Taka jest np. moja debetówka visa electron z VW Banku.

    A jeśli karta wypukła, z logo visa i z AID A0(...)031010 to jest to już "lepsza"
    karta visa - nieważne, że debetowa - taką mam z mBanku.

    > No to powiedz, skad ten brak blokady, przy zwyklej platnosci w
    > sklepie.
    > Komputer sie pomylil ? No, na pewno ktorys tak, ale sklepowy, czy
    > bankowy ?
    mBąk potrafi gubić blokady w nowym, "wspaniałym" ST.
    Terminal też może być "nie do końca zgodny ze specyfikacją", ale visy electron bez
    autoryzacji i blokady nie powinien przyjąć.

    Do tego jeszcze druga rzecz, jaką można sprawdzić na slipie - pole kod autoryzacji.
    Jeśli jest tam jedynka (plus ew. literka K, N lub F) albo jakiś kilkucyfrowy kod to
    autoryzacja była on-line i powinna być blokada. Jeśli jest trójka (i literka N lub F)
    to autoryzacja off-line.
    Specyficzna jest biedronka - wypisują OFFLINE przy płaceniu zbliżeniowym, ale to jest
    takie pseudo-offline, po kilku godzinach blokada jednak się pojawia.