  • Data: 2016-08-16 21:34:45
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nawet to 500 euro to już sporo dla "zwykłego wakacjowicza", który gro
    > kosztów opłaca jednak w złotówkach - szczególnie jeśli jest to podróż,
    > hotel i jedzenie - a tak robi pewnie 3/4, jeśli nie więcej
    > wyjeżdżających.

    Jasne. Zupełnie inaczej to wygląda jak np. jedzie kilkuosobowa rodzina,
    a opłacona jest tylko podróż do i z (a "na miejscu" trzeba opłacić
    dodatkowe przejazdy, przeloty, hotele itd). Jakby ktoś płacił kartą, to
    samej prowizji mógłby zapłacić 500 euro.

    > ZTCP to chyba nawet 500 euro nie miałem ze sobą na 2-tygodniowy wyjazd
    > do Portugalii, z czego 10 dni było jedzenia "na mieście" na 2 osoby.

    Bo opłaciłeś pobyt przed wyjazdem.
    Musiałbym się dobrze zastanowić kiedy ostatnio tak zrobiłem.
    Z 15 lat temu chyba.

    > I jeszcze jest oczywiście ew. wymiana w drugą stronę, gdzie raczej
    > trudno o hurtowe ilości - bo nie chcemy zostać z zagraniczną walutą i
    > wymieniając dużą ilość ryzykujemy, że trzeba będzie albo zrobić
    > nadprogramowe zakupy albo wymienić z powrotem - tym razem po słabszym
    > kursie

    Jasne, ale w przypadku walut takich jak euro, dolary USA, albo inne
    funty szterlingi, ten problem nie istnieje.

    Inne lokalne waluty można kupić za owe główne waluty.
    Wiem że to jest uciążliwe, ale w poprzednich czasach nie było innych
    możliwości, a obecne kursy niestety skutecznie odstraszają (np. mnie) od
    płacenia kartą za granicą.

    Łatwiej mi podjechać do pobliskiego kantoru i kupić odpowiednią ilość
    gotówki, niż kombinować z jakimiś innymi kartami itd.
    Gdybym miał zapłacić tylko np. 1% prowizji (w porównaniu do kursu
    średniego NBP), to sprawa wyglądałaby inaczej.
    --
    Krzysztof Hałasa