  • Data: 2008-01-12 15:24:07
    Temat: Re: Konto direct
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Prowizje sa jednak nizsze - nie mowie ze najnizsze w np. Europie, ale
    > podzielenie tych 7% przez 2 moze byc dobrym startem (poza, podobno,
    > jakimis hotelami).
    > Prowizje 2% to nie kosmos, mozliwe ze supermarkety maja jeszcze nieco
    > nizsze.

    Najwyraźniej jedne banki uznają prowizje za zbyt wysokie, skoro chętnie
    dzielą się z klientami zyskiem: Citi pozwala na regulowanie płatności;
    WBK pozwala na dowolne przelewy, za które jednak bierze po 3 złote od
    sztuki; a niektóre banki (jak już ktoś pisał -- HSBC na przykład) po
    prostu oddają część pieniędzy klientowi.

    Inne niestety muszą dorabiać. To na przykład: Lukas, Sygma i Śląski.
    Nie tylko nie zadawalają się prowizjami, ale jeszcze dorzucają
    niechciane ubezpieczenia lub kombinują inaczej. Śląski na przykład
    uporczywie pobierał ode mnie (pewnie nie tylko ode mnie) prowizję
    za odwołane polecenie spłaty karty. Nie było już polecenia, nie było
    zadłużenia karty (jeśli nie liczyć tych niesłusznie pobieranych prowizji
    i odsetek od tych prowizji, a odsetki były rzędu tysięcy procent w stosunku
    rocznym), nie było nawet konta, z którego miała być karta automagicznie
    spłacana, ale prowizja nadal była pobierana. I co gorsza -- odwołanie
    spłaty nie było już możliwe, bo nie można odwołać zlecenia, gdy nie
    istnieje konto, którego zlecenie dotyczy... :)

    Innymi słowy -- Śląski chciał pobierać tę prowizję do końca świata. :)

    --