  • Data: 2010-01-05 20:45:44
    Temat: Re: Konto w Polsce - gdzie?
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Powaznie?

    Poważnie- zgodnie z jego "warunkami" (absurdalnymi i niekonsekwentymi,
    no ale takie postawił)... Chce chłopak założyć bezproblemowe, darmowe
    konto z kartą debetową. Ponieważ ma obsesję "wszystkich" bankomatów
    bezpłatnych (poza tymi, które wg Niego płatne mogą być bo są płatne w UK
    i oczywiście tylko w UK, bo akurat tam prowizje za wypłaty z bankomatów
    zagranicznych są ogromne, to o tym nie wspomina), podałem przykład DbNetu.

    Bardziej bezproblemowo zakłada się konto, do którego warunki trzeba
    spełniać dopiero po jakimś czasie niż na wstępie mieć przy sobie gotówkę.
    Poza tym w PL wystarczy mieć dowód osobisty i konto + karta debetowa
    gotowe, a w UK to sprawdzą, czy płacisz za gaz, prąd i czy równo
    składasz ubrania do szafy po czym sprawdzą, czy jesteś taki kozak żeby
    mieć 100 funtów, zanim Ci zrobią tę łaskę i otworzą rachunek z kartą :)

    > daje ok. 0.63%, czyli tracisz (z tych L100) az 63p. Raz na poczatku
    > posiadania konta.

    Ale niesmak zostaje. Ja tam każde swoje konto otwierałem bez cudów-
    wianek i warunków. Ot, podpisanie umowy i po 5 minutach mam już
    rachunek, aktywny. Karta się pojawia w skrzynce w 5 dni lub też jest
    robiona w oddziale na miejscu.

    > Powaznie? Bylbym bardzo zdziwiony.

    W większości banków, żeby założyć ROR w PLN nie trzeba deponować żadnych
    środków.

    > Kiedys np. wymagali wplywu pensji,
    > ale to rzeczywiscie chyba juz umarlo (jesli chcesz podstawowe konto).
    > Natomiast takie "wplac 100 zl na otwarcie" (z tym ze mozesz wyplacic od
    > razu, nie musisz czekac 24 h - jesli oczywiscie bedziesz mial aktywna
    > karte) to chyba dosc typowe jest?

    Żeby uzależnić otwarcie rachunku od wpłacenia im 100zł- nie słyszałem o
    takim koncie w PLN. Natomiast ojciec ostatnio mnie zdziwił, że aby mieć
    rachunek w EUR w Fortisie (teraz już BNP Paribas- Fortis) to należało
    wpłacić 100 EUR. Kazałem mu puknąć się w głowę i iść do Aliora.

    --
    Michał