  • Data: 2010-01-05 20:49:53
    Temat: Re: Konto w Polsce - gdzie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "pmlb" <p...@d...com> writes:

    > Podatki sa nieodzowna czescia kazdego panstwa.

    Sa panstwa, w ktorych praktycznie nie ma podatkow :-)

    > Tak samo karte jak i
    > gotowke mozesz stracic, to zaden argument.

    Argument zasadniczy, tracac karte nie tracisz pieniedzy na koncie, albo
    tracisz ich niewiele. Teoretycznie przynajmniej.

    > Jeszcze raz: bankom wygodniej nie ludziom. Bank dzieki temu, moze
    > znacznie wiecej wprowadzac pieniedzy w obieg, To slynne haslo z
    > dodrukowaniem pieniedzy przy wiekszym udziale gotowki na rynku nie
    > mialo by prawa istniec.

    Nie wiem o jakie slynne haslo chodzi, ale jesli masz na mysli czasy PRL,
    to oni drukowali wtedy dowolne ilosci gotowki takze w papierze.

    > Inna sprawa, ze jak juz ci napisalem o czym nawet pojecia nie masz, to
    > panstwo nakazuje ci korzystac z banku w wielu sprawach i czy chcesz
    > czy nie musisz korzystac z banku bo nie masz alternatywy, lub
    > alternatywa oznacza wykroczenie.

    Albo nawet zupelnie duze przestepstwo, owszem.

    > Oj, tak, i o hakerach tez slyuszalem najwiecej w filmach.
    > A teraz pmysl, co zrobi bank, jak w ciagu kilku minut przyjdzie 50
    > klientow i zbankomatu beda chcieli wyplacic cala gotowke z konta?

    To akurat bankomat zapewne "wytrzyma", kwestia sald. Ew. bankomat chwile
    bedzie stal pusty, ale to nie powinno byc problemem.
    Problem bedzie wtedy, gdy 50% klientow przyjdzie wyplacic gotowke. Wtedy
    nie bedzie wazne czy bankomat czy kasa, albo czy chca to zrobic
    bezgotowkowo.

    > Pomysl co wowczas bedzie. Masz odpowiedz dlaczego limity sa dla bnaku
    > a nie dla ciebie.

    Te limity akurat nie dotycza takiej sytuacji, maja glownie zabezpieczac
    bank przed fraudami. Biorac pod uwage ze bank odpowiada za calosc
    srodkow na koncie minus 150 euro, a w przypadku transakcji bez udzialu
    kasjera itp. (bankomat) nie ma typowo zadnej mozliwosci stwierdzenia,
    czy nie jest to fraud, to ma to jakis sens.
    --
    Krzysztof Halasa